Jednoślimakowe wozy samojezdne to kompaktowe, nisko zawieszone i łatwe w prowadzeniu maszyny. Ich konstrukcja jest bardzo innowacyjna, wymiary zewnętrzne zostały zoptymalizowane, a tylna oś skrętna pozwala na wykonywanie ciasnych zakrętów (promień skrętu - 5,9 m) i sprawne zawracanie w silosie po wykonaniu załadunku lub wjeżdżanie w wąskie korytarze paszowe. Dla prac w wyjątkowo ciasnych przestrzeniach sprawdzi się również wersja z opcjonalną przednią osią skrętną, która daje promień skrętu zaledwie 5 m - jest to najlepszy wynik na rynku dla tej kategorii maszyn. Czterocylindrowy silnik o mocy 167 KM umieszczono pomiędzy kabiną a zbiornikiem pod kątem 90° względem kierunku jazdy dla ułatwionej konserwacji.
Frez załadowczy o szerokości 2 m wyposażono w napęd o mocy 90 lub 120 KM; hydraulicznie napędzany ślimak mieszający zapewnia dużą elastyczność pracy z dwoma prędkościami. Wóz paszowy posiada wysyp bezpośredni z prawej i/lub lewej strony, dlatego korytarze paszowe wymagające jednoczesnej dystrybucji paszy po obu stronach mogą być obsługiwane w jednym przejeździe. Czysta oszczędność czasu i pieniędzy. Przenośnik taśmowy o szerokości 650 mm zamontowano po prawej stronie maszyny. Dopuszczalna prędkość jazdy wynosi 25 lub nawet 40 km/h.
Amortyzowana i dźwiękoszczelna kabina Visiospace zapewnia bardzo dobrą widoczność, bo jej powierzchnia okien została zwiększona o 20% w porównaniu z poprzednią wersją. Wnętrze jest bardzo przestrzenne, dżojstik i pulpit sterujący są wbudowane w siedzenie operatora. Na czytelnym panelu sterowania wybierany jest wstępnie tryb pracy spośród czterech możliwości, tj. załadunek, zadawanie paszy, transport lub tryb ręczny. Dalsze sterowanie zapewnia już ergonomiczny dżojstik.
Wersje dwuślimakowe zaprojektowane są na potrzeby gospodarstw prowadzących hodowlę na skalę przemysłową. Prezentują najlepsze właściwości jezdne na rynku, do tego zapewniają oszczędność paliwa dzięki zastosowaniu nowoczesnego, 6-cylindrowego, turbodoładowanego silnika Volvo o mocy 250 KM oraz systemu zarządzania hydrauliką, sterującego obsługą frezu załadowczego i ślimaków w zależności od bieżącego obciążenia. Priorytetem producenta było zapewnienie maksymalnej wydajności w przygotowaniu paszy z jednocześnie niskim zużyciem energii.
Z tego względu najbardziej energochłonne procesy, jak ładowanie czy też mieszanie, są wykonywane przy niskiej prędkości obrotowej silnika, którego pojemność zwiększono, zyskując o 10% wyższy moment obrotowy. Wysoka moc uzyskiwana jest więc przy niższym zużyciu paliwa. Wydajność pracy jest oczywiście zwiększona. Mamy tutaj dwa pionowe ślimaki, które mają po 6 noży tnących, manualnie sterowany frez wycinający o mocy 200 KM i szeroki przenośnik taśmowy 800 mm. Kabina operatora Visiospace, podobnie jak w wersjach jednoślimakowych, dostępna jest w opcjach wyposażenia Standard lub Attractive.