Jest tak również na rynku polskim, gdzie sieć tworzy 11 firm – Promodis może pochwalić się 6-proc. udziałem w rynku. W planach jest zaś dalsze rozszerzanie grupy udziałowców oraz sieci sprzedaży – aby pokryć terytorium całego kraju.
Promodis od samego początku stawia na wartości takie jak solidarność, autentyczność, zaufanie oraz wzajemny szacunek. To dzięki nim firma nie tylko przetrwała trudne momenty, ale również zbudowała silną pozycję w Europie (działa we Francji, Szwajcarii, Hiszpanii, Portugalii, Beneluksie i w Polsce). Wspólna praca, dzielenie się wiedzą i umiejętnościami to kluczowe elementy, które przyczyniły się do rozwoju sieci. Jak podkreśla René Diederich:
– Aby stawić czoła dużym graczom w sektorze rolniczym, Promodis musiał stać się międzynarodowy. Dzięki temu, że działamy wspólnie, mamy siłę zbiorową, która pozwala nam przetrwać na trudnym rynku. Podobne odczucia towarzyszą zresztą również współpracującym z siecią Promodis dostawcom i klientom.
Obecna działalność Promodis to nie tylko sprzedaż maszyn rolniczych, ale także wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań, które odpowiadają na zmieniające się potrzeby rynku. Firma aktywnie inwestuje w nowe technologie, takie jak np. systemy robotyczne Ecorobotix, które zrewolucjonizowały precyzyjne opryskiwanie. Wojciech Obidowski, dyrektor handlowy firmy Rolserwis, zaznacza:
– Sprzedaż nowoczesnych maszyn, takich jak ARA Ecorobotix, to prawdziwe wyzwanie, które wymaga zaangażowania. Dzięki współpracy w ramach Promodis, udało się wprowadzić te technologie na polski rynek, co samodzielnie byłoby niemal niemożliwe.
Obecna sytuacja na rynku rolniczym, szczególnie w Polsce, jest mocno uzależniona od wydarzeń za wschodnią granicą. Wojna w Ukrainie znacząco wpłynęła na sektor rolnictwa, co odczuły również firmy związane z dystrybucją maszyn rolniczych. Polski rynek zmniejszył się o 37%, co stawia przed Promodis nowe wyzwania.
– Wojna w Ukrainie miała ogromny wpływ na nasz rynek, co widać po spadku sprzedaży maszyn. Mimo to, mobilizujemy się, aby nadal dostarczać naszym klientom nowoczesne rozwiązania, które pomogą im przetrwać ten trudny czas. Promodis to ogniwo, które łączy wszystkie nasze mocne strony, aby wspólnie budować stabilną przyszłość. To przestrzeń do wymiany doświadczeń, stałego współtworzenia i nieustannej adaptacji do rynku. To, czego jestem pewien, to to że Promodis jest i będzie katalizatorem zachodzących zmian – mówi Krzysztof Kinstler.
W odpowiedzi na wyzwania, Promodis stawia na cyfryzację oraz rozwój e-commerce. Firma uruchomiła platformy sprzedażowe części zamiennych we Francji i zamierza kontynuować rozwój tego kanału w Polsce. Yann Parois, dyrektor generalny Promodis podsumowuje:
– Cyfryzacja to dla nas priorytet. Chcemy ułatwić przepływ informacji między naszymi partnerami i udziałowcami, a także rozwijać kanały e-commerce, co pomoże nam lepiej obsługiwać klientów.