Keiler II Classic jest 2-rzędowym ciąganym kombajnem ziemniaczanym, choć nie tylko. Zoptymalizowany napęd hydrauliczny kombajnu usprawnia proces regulacji czyszczenia, jest niezależny od obrotów wałka przekaźnika mocy i utrzymuje w ten sposób optymalną prędkość wszystkich jednostek czyszczących. Wynikiem tego jest także mniejsze zużycie paliwa, które uzyskano poprzez zredukowanie obrotów silnika ciągnika. W pełni hydrauliczny napęd całego kombajnu zapewnia dodatkowo niski poziom wibracji i hałasu, co ma duży wpływ na komfort pracy.
Zintegrowana rama szybkiej wymiany podbieracza w standardzie to wysoka wydajność i krótki czas przezbrajania. Umożliwia również wydajny zbiór cebuli i innych upraw specjalnych dzięki zredukowanym jednostkom czyszczącym. Zastosowana oś teleskopowa zapewnia z kolei możliwość regulacji szerokości kombajnu do 3 m w trybie transportu drogowego i do 3,5 m w trybie roboczym, po to, aby zapewnić wysoką stabilność podczas zbioru. W standardzie dla kombajnu Keiler II Classic przewidziano także większy zbiornik ładunkowy w rozmiarze XL.
Co na życzenie
W kategorii wyposażenia opcjonalnego dostępne są np. funkcja automatycznego sworznia zależna od obciążenia oraz system ważący. Funkcja automatycznego sworznia w połączeniu z systemem automatycznego przenośnika sitowego zapewniają maksymalną wydajność i zapobiegają jednocześnie blokowaniu materiału podczas zbioru.
Połączenie automatycznego systemu przenośnika sitowego z regulacją prędkości jazdy i funkcją automatycznego sworznia umożliwia też wykorzystanie dwóch typów sterowania i dodatkowo przyczynia się do zwiększenia stopnia automatyzacji i łatwości obsługi.
Urządzenie ważące dla Keiler 2 i Keiler 2 Classic na sezon 2021 to system składający się z 6 ogniw obciążnikowych na zawieszeniu leja, które są w pełni zintegrowane z elektroniką maszyny. Ważenie odbywa się w sposób automatyczny po podniesieniu zasobnika. Rozwiązanie to pozwala na określenie plonów z hektara bezpośrednio na polu. Dzięki temu uzyskuje się optymalne załadowanie pojazdów transportowych bez przekraczania ich dopuszczalnej ładowności. Sterowanie kombajnem realizowane jest poprzez jednostkę sterującą Isobus, a opcjonalnie dostępny jest także większy terminal 1200.