Udogodnienia także dla klientów w Europie
Regulacje dotyczące dostępu do danych naprawczych różnią się w USA i Unii Europejskiej. W Europie zasady te określają przepisy RMI (Repair and Maintenance Information), które zobowiązują producentów do udostępniania określonych informacji użytkownikom i niezależnym serwisom. W krajach UE obowiązują różne regulacje dostosowane do sektora maszyn rolniczych. John Deere publikuje wymagane dane na platformie „John Deere Repair and Maintenance Information”, gdzie można bezpłatnie przeglądać instrukcje obsługi oraz kupować szczegółowe podręczniki techniczne. Dodatkowo platforma zapewnia dostęp do materiałów szkoleniowych, specjalistycznych narzędzi, katalogu części zamiennych oraz instrukcji diagnostycznych i naprawczych.
Nowe cyfrowe narzędzia serwisowe
Największe zmiany dotyczą rynku amerykańskiego, ale także europejski system RMI zostanie wzbogacony o nowe funkcjonalności. Kluczową nowością jest integracja z John Deere Operations Center, dotychczas używanym do zarządzania danymi operacyjnymi i eksploatacyjnymi maszyn. Teraz platforma będzie również źródłem informacji o konserwacji i naprawach, oferując kompleksowe, centralne rozwiązanie na cały cykl życia sprzętu.
Wśród nowych funkcji znajduje się darmowa aplikacja Equipment Mobile, zapewniająca dostęp do informacji o maszynach, takich jak instrukcje obsługi, harmonogramy przeglądów, kody błędów oraz aktualizacje oprogramowania dla urządzeń z łącznością 4G. W Wielkiej Brytanii i Irlandii dostępna jest już platforma umożliwiająca szybkie wyszukiwanie i zakup części zamiennych. Dodatkowym wsparciem są Quick Reference Guides – przewodniki zawierające filmy instruktażowe i porady serwisowe. Natomiast platforma Customer Service Advisor oferuje cyfrowe instrukcje umożliwiające m.in. kasowanie i aktualizację kodów usterek, odczyt danych diagnostycznych oraz przeprowadzanie podstawowych kalibracji.
Pozew przeciwko John Deere w USA
Jak już informowano, amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) wniosła pozew przeciwko John Deere. Firma została oskarżona o nieuczciwe praktyki ograniczające prawo do naprawy sprzętu przez rolników. FTC zarzuca, że użytkownicy byli zmuszani do korzystania wyłącznie z autoryzowanych serwisów John Deere, zamiast mieć możliwość samodzielnej naprawy lub skorzystania z lokalnych warsztatów. Według Komisji takie praktyki pozwoliły firmie zwiększyć zyski ze sprzedaży części zamiennych i usług serwisowych, jednocześnie podnosząc koszty napraw dla rolników.