Tak jak New Holland koncentrował się na zbudowaniu ciągnika napędzanego wodorem lub później metanem, tak Fendt konsekwentnie podążał w stronę elektryczności. Efektem tych prac jest nagrodzony srebrnym medalem Fendt e100 Vario.
Fendt e100 Vario to nowy, kompaktowy ciągnik, w którym zrezygnowano z silnika spalinowego na rzecz napędu elektrycznego. Sercem modelu jest około 68-konny silnik elektryczny (50 kW) zasilany energią magazynowaną w litowo-jonowej baterii. 650-voltowa bateria ma pojemność ok. 100 kWh, co przekłada się na realny czas pracy wynoszący 4-5 godzin (przy założeniu wykonywania pracy o średnim natężeniu). Warto zaznaczyć, że ładowanie 80% baterii zajmuje ok. 40 minut. Producent podkreśla, że nowy ciągnik może współpracować z narzędziami elektrycznymi, jak i konwencjonalnymi urządzeniami roboczymi. Wszystko dzięki wyposażeniu go w tradycyjny WOM oraz układ hydrauliczny.
Nowy Fendt w ograniczonym zakresie będzie dostępny w 2018 r.