Ten obszar działalności stanowi domenę Wydziału Kół Tarczowych, odpowiedzialnego za produkcję kół o średnicy od 6 do 54 cali i szerokości od 4,25 do 44 cali. Łączna oferta Pronar Wheels obejmuje 450 typów kół dostępnych w blisko 10 tys. możliwych konfiguracji.
– Naszym niewątpliwym wyróżnikiem na rynku jest ponadstandardowa jakość produkowanych felg. Wymogi, jakie sami sobie stawiamy, są o wiele bardziej restrykcyjne niż te, jakie wynikałyby z europejskich i międzynarodowych norm. Już sama stal jest dla nas specjalnie przygotowywana przez huty z dokładnie takimi dodatkami stopowymi, jakich oczekujemy. Z kolei sam proces wytwarzania, poza standardowymi procedurami jakości, został wzbogacony o dodatkowe procesy, które wypracowaliśmy w toku współpracy z naszymi odbiorcami. Dzięki temu zyskują pewność, że finalny efekt, czyli gotowy produkt będzie dokładnie zgodny z ich oczekiwaniami
– podkreśla Wojciech Tomkiel, kierownik Pronar Wheels.
Koła Pronaru w zdecydowanej większości trafiają na eksport, a wśród odbiorców znajdują się m.in. takie firmy jak: John Deere, Zetor, AGCO, Kubota, Bobcat czy JCB. Producent z Narwi wykorzystał trudną sytuację rynkową, znaczoną m.in. poprzerywaniem łańcuchów dostaw, jako okazję do umocnienia pozycji Pronar Wheels na rynku światowym.
– Bez wątpienia z pandemii wyszliśmy mocniejsi jak nigdy dotąd, o czym najlepiej świadczy fakt, że poprzedni rok pod względem sprzedaży był dla nas rekordowy. Nie tylko zachowaliśmy ciągłość produkcji, ale też nie przestawaliśmy inwestować - zarówno aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na nasze produkty, jak również rozszerzyć ich dotychczasowy asortyment
– mówi Rafał Mazur, zastępca kierownika ds. handlu i marketingu Pronar Wheels.
Jeśli chodzi o inwestycje, to w ostatnich miesiącach Pronar przede wszystkim wprowadził unikalny na rynku polskim wysoko wydajny system spawania dwudrutowego (TPSi TWIN Push). Poza tym firma wybudowała nowe linie do produkcji felg w fabryce Pronaru w Narewce. Ich sercem są dwie prasy hydrauliczne o nacisku 3150 i 5000 ton.
Nowe linie pozwalają na wytwarzanie ciężkich wieloczęściowych kół, wykonywanych ze stali o grubości od 15 do 30 mm - takie rozwiązania są stosowane w największych maszynach pracujących np. w kopalniach czy na placach budowy.