Artykuł

Partner i dystrybutor

Partner i dystrybutor

Działająca w kilku krajach europejskich sieć Promodis - tworzona przez i należąca do dilerów maszyn rolniczych, to zarówno partner jak i dystrybutor produktów wielu czołowych marek.

Zobacz także:

Rozruszniki i alternatory na lata

Jak wyglądają kulisy współpracy z dostawcami maszyn?

Jesteśmy blisko rynku, blisko klienta i jego potrzeb. W trudnym i bezkompromisowym świecie dystrybutorów maszyn znajomość potrzeb i informacja to esencja słowa profesjonalny dostawca - przekonuje Krzysztof Kinstler, dyrektor handlowy Promodis w Polsce. – Spośród wszystkich dostępnych marek wybraliśmy tylko kilka - i to był świadomy wybór. Realizując strategię specjalizacji i różnicowania, właściwie skompletowaliśmy portfolio produktowe i rozbudowaliśmy wiedzę ekspercką o technologii produkcji rolnej. Nie możesz sprawnie mówić o technologii w kontekście umaszynowienia, nie znając ziemi i jej potrzeb. Jest wielu producentów, jednakże mało liderów i innowatorów. W DNA Promodis jest nowoczesność i metoda - i w nazwie, i w działaniach, i w podejściu do dystrybucji, jak i samego klienta – dodaje.


Modne dziś słowo - strategia we współpracy z producentami - w przypadku firmy Promodis nabiera pełnego wyrazu i znajduje odzwierciedlenie w osiąganych wynikach. Na rodzimym rynku francuskim oznacza to udziały w rynku rzędu 20%, zaś w Polsce - gdzie Promodis jest obecny od ponad 10 lat - również wiele sukcesów we współpracy z dostawcami. W tym czasie Promodis zyskał markę rzetelnego płatnika, a w trudnych czasach bezpiecznego odbiorcy. – Szczególnie mocno cenimy sobie marki polskie - Unia, Wielton, Expom, Metaltech, Agromasz Mrągowo czy Pomot. To sprawdzone produkty, cieszące się powodzeniem również na rynkach europejskich, gdzie Promodis prowadzi swoją dystrybucję tych skrupulatnie wyselekcjonowanych marek – mówi Krzysztof Kinstler. – Na sukces w Polsce przekłada się również rzetelność marek zachodnich wyrażona przez zaufanie, jakim darzą produkty klienci, w tym największego partnera Promodis - firmy Kuhn. Od 10 lat sukces w dystrybucji tej marki buduje się na wzajemnej współpracy Kuhn - Promodis, zapoczątkowanej we Francji w 1984 roku – uzupełnia.

Nowe marki polowe

Promodis prowadzi dystrybucję zarówno dużych marek, o pełnym portfolio produktowym tzw. full-linerów, jak i producentów o węższej specjalizacji. – Bazując na doświadczeniach Francji i Hiszpanii, wraz z firmą Horsch postanowiliśmy o wzajemnym zaufaniu również w Polsce, a budując serwis sprzedażowy i posprzedażowy maszyn i części, efektywnie podnieść udział rynkowy Horsch na wzajemnie uzgodnionym rynku lokalnym, mając oczywiście apetyt na więcej. To współtworzenie rzeczywistości bazującej na współpracy maszyna (producent) - doradca (dystrybutor) - użytkownik (rolnik, agronom) staje się dzisiaj przywilejem każdej ze stron. I tu pojawia się główna rola Promodis - współpraca i współtworzenie, a także komunikacja i know-how – twierdzi dyrektor handlowy Promodis w Polsce.

Innym nowym produktem w ofercie jest marka Berti, dostarczająca rozwiązania dla rolnictwa, sadownictwa i sektora komunalnego. – Aby współpracować z Berti , trzeba być nowoczesnym - tak jak zaprojektowana w technologii Industry 4.0 zautomatyzowana i zrobotyzowana fabryka tej firmy. Tam każdy specjalista dba o każdy szczegół zarówno na etapie projektowania maszyn, jak i dalej na etapie produkcji. Szereg patentów i ekstremalnie użytecznych rozwiązań dla wielu sektorów naszej branży to powód, dla którego Promodis zdecydował się zainwestować zarówno siły, jak i środki w tą ciekawą współpracę – mówi Krzysztof Kinstler. Kolejną zaś marką, która w 2020 r. pojawiła się w ofercie sieci Promodis w Polsce jest Dal-Bo, zwracająca uwagę wąską, ale bardzo zaawansowaną technologicznie grupą maszyn, z licznymi rozwiązaniami objętymi ochroną patentową..;

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 17-18/2020 - zamów:

bezpłatny egzemplarz prenumeratę


Reklama
Powiązane artykuły