Zobacz także: Opryskiwacz czołowy z pielnikiem międzyrzędowym
Spotykamy się w miejscu, gdzie powstaje nowy oddział firmy Agravis. Jeszcze do niedawna działał tutaj Państwa subdiler - czyli firma Agro-Las. Czy oznacza to zmianę strategii działania zakładającą dotychczas m.in. współpracę z innymi firmami handlowymi?
Od samego początku obecności firmy Agravis na rynku polskim postawiliśmy na współpracę z subdilerami i na tym też opiera się nasz plan dalszego rozwoju. W przypadku firmy Agro-Las stwierdziliśmy jednak zgodnie, że mamy inne wizje współpracy. Natomiast tam gdzie dobrze współpracujemy z naszymi subdilerami, planujemy w takim modelu współpracy pozostać.
W jaki sposób obsługiwani są obecnie Państwa klienci z tego obszaru?
Zatrudniliśmy już dwóch handlowców, którzy działają na dotychczasowym terenie funkcjonowania firmy Agro-Las. Jeśli chodzi o serwis, nadal można skorzystać z usług naszego dotychczasowego subdilera. Zależy nam jednak na jak najszybszym zagospodarowaniu tego obszaru - czyli województwa zachodniopomorskiego i północnej części wielkopolskiego. Aby jak najszybciej móc obsłużyć klientów, planujemy nawet skorzystanie z tymczasowych kontenerów biurowych.
Proszę zatem przybliżyć inwestycję związaną z budową nowego oddziału Agravis Technik Polska.
Nasz nowy oddział w Karlinie będzie miał powierzchnię niespełna 1 ha i za jego pośrednictwem będziemy mogli zapewnić profesjonalną obsługę serwisową i sprzedażową. W sumie zatrudnienie tutaj znajdzie 10-15 pracowników. Jeśli chodzi o całą inwestycję, to znaleźliśmy grupę inwestorów, którzy budują cały obiekt. Docelowo chcemy go jednak odkupić - łączny koszt inwestycji, wraz z zakupem działki, szacujemy na 4,5 mln zł. Zakończenie całej inwestycji planujemy na marzec/kwiecień 2021 r.
Spółka Agravis Technik Polska jest obecna na rynku polskim już od dwóch lat. Jak po tym czasie wygląda sprzedaż reprezentowanych przez Państwa firmę marek w obsługiwanych przez Agravis Technik Polska lokalizacjach?
Zacznę od tego, że jeśli chodzi o marki towarzyszące będące w naszej ofercie, to w tym momencie nie jesteśmy jeszcze zbytnio aktywni. Skoncentrowaliśmy się bowiem na sprzedaży produktów Valtra i Fendt. W segmencie ciągników nasz udział rynkowy w tych markach wynosi ok. 3,5%...
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 21/2020 - zamów:
bezpłatny egzemplarz prenumeratę