Jednostką napędową zastosowaną w ciągnikach X5 jest nowy 4-cylindrowy silnik FPT F36 o mocy 92, 102 lub 114 KM, który spełnia wymagania europejskiej normy emisji spalin Stage V. Do tego dostępnych jest aż 8 konfiguracji przekładni, od wersji Four Speed 12 F/R z mechanicznym rewerserem, po przekładnię T-Tronic 48F/16R z półbiegami, hydraulicznym rewerserem oraz zakresem biegów pełzających.
Opcjonalny system Park Lock blokuje skrzynię na stromych pochyłościach. Bardzo przydatne są też systemy Twin Lock, który równocześnie blokuje przekładnię i tylny dyferencjał dla uzyskania lepszej trakcji i przyczepności oraz IBS Integrated Brake System, czyli zintegrowane hamowanie 4 kół. Wydajny układ hydrauliczny zapewnia przepływ rzędu 82 l/min dla hydrauliki roboczej oraz 35 l/min dla układu kierowniczego.
Podnośniki sterowane są elektronicznie lub mechanicznie z dodatkowym systemem ELS - Ergonomic Lift System, dla szybszego wykonywania uwroci. Wszystkie modele serii X5 są dostępne z ładowaczem czołowym, specjalnie zaprojektowanym do tego ciągnika. Konstrukcja tylnego TUZ kat. 2 o udźwigu 4500 kg ułatwia sprawne podpinanie i odpinanie narzędzi.
W standardzie są 2 prędkości WOM, natomiast w wersji ze skrzynią T-Tronic są to 4 prędkości 540/540E/1000/1000E. W połączeniu z podnośnikiem sterowanym elektronicznie dostępna jest funkcja WOM - Auto PTO, która umożliwia automatyczne rozłączanie/załączenie wałka przy podnoszeniu i opuszczaniu podnośnika na uwrociach.
Kabina operatora Total View Slim oferuje pole widzenia w zakresie 360°, jej przezroczysty szyberdach zapewnia lepszą widoczność podczas pracy z ładowaczem czołowym a LED owe oświetlenie robocze umożliwia bezpieczną pracę także w nocy.
We wnętrzu znajdziemy klimatyzację, regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicę, ergonomiczny system sterowania oraz radio z systemami DAB, Bluetooth i mikrofonem do obsługi połączeń. Pracę operatora wspomaga prowadzenie satelitarne, zarządzane za pośrednictwem ekranu dotykowego oraz system telematyczny McCormick Fleet Management.