Rolnictwo 4.0

Srebrny medal dla Yield EyeQ. Dokładniejszy zbiór i analiza strat w czasie rzeczywistym

Data publikacji:

System Yield EyeQ, opracowany przez Carl Geringhoff Vertriebsgesellschaft, zdobył srebrny medal podczas targów Agritechnica 2025 w Hanowerze, które odbędą się w listopadzie.

    Srebrny medal dla Yield EyeQ. Dokładniejszy zbiór i analiza strat w czasie rzeczywistym

Rozwiązanie umożliwia monitorowanie strat przy pobieraniu przez zespół żniwny i wspiera podejmowanie decyzji dotyczących ustawień kombajnu w czasie rzeczywistym.

Straty powstałe przy pobieraniu roślin, szczególnie w trudnych warunkach zbioru, takich jak wyległe zboże czy owocostany blisko gleby, mogą przewyższać straty samego kombajnu. Dotychczasowa ocena strat opierała się na metodach wizualnych lub doświadczeniach polowych, co było czasochłonne i niedokładne.

Yield EyeQ wykorzystuje kamery o wysokiej rozdzielczości zamontowane na tylnej ścianie zespołu żniwnego. Kamery skanują ziarna i owocostany zarówno leżące na glebie przed zbiorem, jak i podczas pobierania. Operator otrzymuje dzięki temu informacje o skutkach zmian ustawień zespołu żniwnego, na przykład przy regulacji pozycji motowidła.

Dane z systemu umożliwiają także mapowanie strat przed zbiorem i podczas pobierania, co stanowi podstawę do analiz agrotechnicznych i szacowania rzeczywistego plonu. Jest to szczególnie przydatne w przypadku roślin wrażliwych, takich jak rośliny bobowate. Yield EyeQ wspiera operatora podczas zbioru i pozwala na dalsze opracowania w zakresie optymalizacji ustawień zespołów żniwnych.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.