Wprowadzenie opon z technologią VF pozwoliło na dalsze oszczędności paliwa – do 8% względem standardowych opon referencyjnych. Elastyczność konstrukcji VF sprawia, że opony lepiej dostosowują się do zmiennych obciążeń, co zwiększa ich efektywność zarówno na polu, jak i na drodze.
System centralnego pompowania opon (CTIS) okazał się kolejnym czynnikiem poprawiającym wydajność. Dopasowanie ciśnienia do rodzaju pracy przynosi korzyści zarówno w postaci ochrony gleby, jak i redukcji zużycia paliwa – nawet o 10%. Dodatkowo napęd kół zmniejsza głębokość śladów o 16%.
Zastosowanie w praktyce
Wyniki testów podkreślają znaczenie świadomego wyboru opon w zależności od charakteru pracy. Koła o dużej średnicy sprawdzają się w pracach polowych, natomiast mniejsze modele mogą być bardziej opłacalne w transporcie drogowym. Innowacyjne technologie, takie jak VF czy systemy CTIS, oferują rolnikom szansę na optymalizację pracy maszyn, chroniąc przy tym cenne grunty uprawne.