Raporty Aktualności

Rynek ciągników używanych na małym minusie

Data publikacji:

Koniunktura na rynku ciągników nowych osłabła, a dodatkowo minimalnie maleje popularność ciągników używanych. W styczniu-czerwcu 2022 r. zarejestrowano 11 590 szt. „używek”, podczas gdy w styczniu-czerwcu 2021 r. było to 11 889 sztuk ciągników używanych. Oznacza to spadek o 2,5%.

    Rynek ciągników używanych na małym minusie

Struktura geograficzna rynku ciągników używanych jest bardzo podobna do tej znanej z rynku ciągników nowych. W styczniu-czerwcu 2022 r. najwięcej ciągników używanych zarejestrowano w woj. mazowieckim (1874 sztuki), lubelskim (1565 sztuk) i wielkopolskim (1388 sztuk). W styczniu-czerwcu 2021 r. kolejność na czołowych pozycjach była dokładnie taka sama.

Struktura wiekowa różni się w zależności od województwa. 
Najmniej ciągników używanych w pierwszej połowie 2022 r. zarejestrowano w woj. lubuskim - jedynie 108 sztuk, co stanowi jedynie niespełna 1% całego rynku ciągników używanych. 
 

Struktura wiekowa

O ile liczba zarejestrowanych ciągników używanych z roku na rok utrzymuje się na wysokim poziomie, to charakterystyczne jest to, że wśród nich zdecydowanie największy odsetek stanowią rejestracje ciągników najstarszych, w wieku powyżej 20 lat. Ciągników z rocznika 2002 i starszych zarejestrowano w I półroczu br. aż 6586 sztuk, co stanowi prawie 57% całości. Na drugim biegunie znajdują się ciągniki w wieku 6-10 lat, których w pierwszych sześciu miesiącach 2021 r. zarejestrowano jedynie 786 sztuk, czyli niespełna 7%. 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.