W zależności od wybranego modelu, amerykański producent zastosował do napędu czterocylindrowe silniki John Deere PowerTech EWL o mocy od 90 do 120 KM oraz John Deere PowerTech PSS o mocy od 130 do 145 KM . Obie serie silników mają pojemność 4,5 l. Dla największych modeli zastosowano z kolei jednostki PVS o pojemności skokowej 6,8l i mocy od 155 do 195 KM. Ciągniki o mniejszej mocy (modele od 6090M do 6140M) wyposażono ponadto w funkcję inteligentnego zarządzania mocą (IPM), która zwiększa ich wydajność nawet o 20 KM podczas pracy przy użyciu WOM lub w czasie transportu. W kwestii przenoszenia napędu dostępne są 3 różne opcje skrzyni biegów. PowrQuad i AutoQuad, czyli czterobiegowe przekładnie z PowerShift, a także przekładnia CommandQuad Plus, która oferuje w pełni automatyczną zmianę biegów i zakresów bez użycia sprzęgła. Zaimplementowana technologia EcoShift pozwala na uzyskanie maksymalnej prędkości 40 km/h już przy 1590 obr./min, a funkcja AutoClutch pozwala wygodnie zatrzymywać ciągnik i ponownie ruszać tylko przy użyciu pedału hamulca.
Nowe ciągniki John Deere mają stabilną konstrukcję opartą na pełnej ramie oraz rozstaw osi od 240 do 280 cm, co zapewnia zarówno optymalną zwrotność, jak i ładowność maszyn. Komfort podczas pracy zwiększają mechaniczne zawieszenie kabiny oraz TLS (Triple Link Suspension), czyli niezależne zawieszenie przedniej osi. Kabina operatora również została na nowo zaprojektowana. Poprawę widoczności podczas pracy gwarantuje węższa kolumna kierownicza oraz okno panoramiczne w dachu kabiny. Opcjonalnie dostępne jest oświetlenie LED w zakresie 360°. Wnętrze kabiny wyciszono do poziomu 70 dB(A). Ergonomię pracy podnosi nowy panel sterujący umieszczony po prawej stronie operatora. Ciągniki z przekładnią Command
Quad można także opcjonalnie wyposażyć w konsolę Compact CommandArm z funkcjami umieszczonymi na podłokietniku. Ciągniki serii 6M wyposażone są w maksymalnie 4 mechaniczne lub elektryczne zawory SCV, przy czym druga z tych opcji jest całkowitą nowością. Wielofunkcyjna, elektrohydrauliczna dźwignia posiada w pełni programowalne przyciski. Kierunek jazdy można zmieniać za ich pomocą lub przy użyciu przycisku na mechanicznej dźwigni wielofunkcyjnej.
Ciągniki John Deere 6M można wyposażyć także w dedykowane rozwiązania telematyczne AMS i FarmSight, które obejmują moduł telematyki JDLink. Dodatkowym wyposażeniem dla rolnictwa precyzyjnego są odbiornik satelitarny StarFire 6000 oraz wyświetlacze GreenStar 4240 lub 4640. W zależności od wymaganego poziomu precyzji podczas korzystania z systemu automatycznego kierowania AutoTrac dostępne są sygnały RTK, SF3 oraz SF1 - opcja, która jest darmowa.