Wywiady Aktualności

Dobre perspektywy rozwoju Apollo Tyres

Data publikacji:

Apollo Tyres z siedzibą w Gurgaon to indyjska międzynarodowa firma produkująca opony.  Firma ma obecnie pięć zakładów produkcyjnych w Indiach i jeden na Węgrzech, a produkty Apollo Tyres zaliczane są do klasy Premium. Większość swoich przychodów Apollo Tyres uzyskuje z Indii, ale rynek europejski też jest dla niej istotny. Podczas targów Agritechnica 2023 wywiadu dla redakcji atr express udzielił Guido Boerkamp - dyrektor działu opon rolniczych i przemysłowych - Off-Highway Tyres.

    Dobre perspektywy rozwoju Apollo Tyres

    Dobre perspektywy rozwoju Apollo Tyres

W 2023 r. obserwujemy spowolnienie rynku europejskiego. Jak taka sytuacja ma odzwierciedlenie w rynku opon?

Są różnice na rynku opon OEM oraz opon zastępczych. Na rynku opon zastępczych obserwujemy od kilku lat wzrosty sprzedaży, zwłaszcza po etapie pandemii, gdy było wiele obaw o odpowiednio wysokie dostawy towaru. Gdy sprzedajesz dużo, możesz jednak się spodziewać spadków. W połowie 2022 r. zaobserwowaliśmy spadki sprzedażowe na rynku opon zastępczych, ale jednocześnie zyskaliśmy udziały rynkowe w tym segmencie rynku. Trend ten kontynuujemy w ciągu ostatnich 10 lat. Jesteśmy więc na dobrej drodze. Gdy mówimy o rynku OEM, również widzimy spowolnienie. Ale to nowe zjawisko, bo nadal realizujemy zamówienia spowodowane brakami w dostawach, które były w czasie pandemii. Od czerwca tego roku sprzedaż spada ze względu na ograniczenia w programie produkcji.

Jakie są więc różnice na rynku opon w stosunku do okresu przed pandemią? Czy nadal są problemy z dostępnością materiałów, części itd.?

Patrząc na produkcję opon, potrzeba oczywiście bardzo dużych ilości gumy naturalnej, syntetycznej, różnych substancji chemicznych, nylonu, poliestrów, itd. My nie mieliśmy problemów z naszymi dostawcami, mieliśmy też spore zapasy materiałów, które zabezpieczają produkcję Apollo Tyres. Nie mieliśmy takich problemów jak producenci OEM z dostępnością komponentów, jak np. skrzynie biegów czy elektronika.

 

Co zatem sądzi Pan o polskim rynku opon?

Polski rynek jest dla nas ważny. Rośnie i zdobywamy na nim coraz lepszą pozycję. Patrząc na całościowy rynek europejski, staje się bardziej dojrzały. Nasza marka opon Vredestein dopiero się rozwija w Polsce. Mamy kilku dobrych dilerów, dystrybutorów i widzimy, że nasza pozycja na rynku co roku rośnie.

Skoro mówimy o rynku europejskim, w jaki sposób pozycjonuje się Państwa firma? W jakim stopniu odczuwacie konkurencję ze strony tanich marek azjatyckich?

...

Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.