[ATR] Aktualności CEMA

Wąskie gardła jedynie opóźniają rynek maszyn rolniczych

Data publikacji:
Wąskie gardła jedynie opóźniają rynek maszyn rolniczych

Ogólny wskaźnik klimatu gospodarczego dla branży maszyn rolniczych w Europie ustabilizował się na wysokim poziomie. Jest to przełamanie kilkumiesięcznego trendu lekkiej korekty w dół od rekordowego szczytu w maju i czerwcu 2021 r.

(gdzie osiągnął najwyższy poziom od 2008 r.). W styczniu 2022 r. indeks nieznacznie wzrósł do 58 pkt. (w skali od -100 do +100).

Jeśli chodzi o oczekiwania dotyczące nadchodzącego napływu zamówień (wskaźnik, który nie jest uwzględniany w ogólnym wskaźniku klimatu koniunktury), to w międzyczasie wśród przedstawicieli przemysłu rozpowszechnił się sceptycyzm (po raz pierwszy od końca 2020 roku więcej pesymistów niż optymistów).
Na razie jednak producenci nadal borykają się z bardzo dynamicznym napływem zamówień ze strony dilerów, który nie maleje mimo rekordowo wysokich portfeli zamówień. Według badania zapasy dilerów w zakresie nowych maszyn zostały znacznie zmniejszone w ciągu ostatnich miesięcy, a zatem może już spaść poniżej optymalnego poziomu na większości rynków. Podobnie w znacznym stopniu wyczyszczone zostały zapasy maszyn używanych.

W związku z tym w najbliższej przyszłości zabezpieczony jest bezpieczny z punktu widzenia producentów poziom sprzedaży Dodatkowo nadal istnieje potencjał wzrostu, który może być w najbliższych miesiącach co najwyżej opóźniony ze względu na wąskie gardła w łańcuchu dostaw. Wydaje się, że wzrost cen i niedobory po stronie dostawców nieco się zmniejszyły, ale nadal stanowią duże wyzwanie dla branży. Ponownie prawie połowa firm planuje w ciągu najbliższych 4 tygodni czasowe wstrzymanie produkcji z powodu braku określonych części.

Polecamy powiązane produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.