Zobacz także: Ocena komfortu
Optymalizacja ciśnienia w oponach ciągnika to same korzyści. Zmniejszanie ciśnienia podczas prowadzenia prac polowych chroni delikatną strukturę gleby oraz wydłuża czas eksploatacji opon. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom firmy Claas obsługa systemu CTIC i CTIC 2800 może być realizowana przez terminal dotykowy Cebis lub inne uniwersalne terminale kompatybilne z Isobus, jak np. Claas S10 lub nowy Claas Cemis 700. Oprogramowanie sytemu pozwala na sprawne przełączanie zapisanych ustawień trybu poruszania się np. po polu, łące lub na drodze za pomocą przycisków funkcyjnych na podłokietniku operatora lub z wykorzystaniem dźwigni obsługowej CMotion.
Bezpośrednia integracja CTIC z terminalem Cemos w ciągnikach Axion 800 i Axion 900 pozwala z kolei na inteligentne i dynamiczne dopasowanie ciśnienia w ogumieniu wewnętrznym w zależności od zadanych parametrów i z uwzględnieniem danych rejestrowanych przez czujniki w ciągniku. Rozwiązanie to pozwala zmniejszyć poślizg kół, ograniczyć degradację struktury gleby, zwiększyć wydajność pracy oraz zmniejszyć zużycie paliwa. W tym miejscu należy dodać także, iż operator maszyny ma tutaj pełną kontrolę nad systemem.
W kategorii wydajności prezentowany system CTIC 2800 nadal stanowi wzór do naśladowania. Zapewniając przepływ powietrza do 2800 l/min, w przypadku opon 600/70 R28 i 710/70 R38 jest w stanie wytworzyć ciśnienie od 0,8 do 1,8 bara w czasie zaledwie 80 s. Do sprawnego działania system CTIC wymaga montażu dodatkowej sprężarki, służącej tylko do regulacji ciśnienia w oponach. Przewody doprowadzające powietrze są instalowane dla każdego koła indywidualnie. Uszczelnienia złączy obrotowych i przewodów są obciążane tylko podczas zmian ciśnienia.
Systemy CTIC mogą być również używane dla sterowania ciśnieniem w oponach innych maszyn, gdzie zintegrowana regulacja wewnętrznego ciśnienia w oponach równomiernie steruje wszystkimi osiami i kołami. Nadzór nad działaniem systemu odbywa się oczywiście z poziomu kabiny operatora.