Aktualności

Sprzedaż AMA Poland powyżej planów

Data publikacji:

Specjalizująca się m.in. w segmencie elementów roboczych do maszyn rolniczych spółka AMA Poland, należąca do włoskiej grupy AMA, mimo epidemii koronawirusa zaliczy rok 2020 do udanych.

Żadna z europejskich i poza europejskich fabryk AMA nie zatrzymała produkcji - każda z nich ma zamówienia na kilka miesięcy do przodu. Poza tym Grupa AMA dokonała kolejnych przejęć, m.in. doskonale znanej na rynku polskim firmy Meccanoplast, producenta elementów z tworzyw sztucznych.

– Rok ubiegły był bardzo dobry również dla naszej działalności w Polsce  przekroczyliśmy zakładane plany sprzedażowe. W budżecie na rok 2021 mamy założony dwucyfrowy wzrost sprzedaży a dzięki zgranemu i zaangażowanemu zespołowi oraz wsparciu grupy AMA ten postawiony przed nami plan jest osiągalny

- mówi Dariusz Kijoch dyrektor AMA Poland.

– Po przeprowadzce w ubiegłym roku do nowego, nowoczesnego magazynu, w tym roku naszym celem jest optymalizacja procesów magazynowych oraz procesów związanych z metodologią realizacji zamówień. Wszystko to w celu zapewnienia dostępności oraz skrócenia czasu dostaw produktów AMA zarówno na rynek wtórny jak i przede wszystkim na pierwszy montaż. Rok 2021 będzie rokiem gdzie poza jakością produktów i ich ceną kluczowym czynnikiem będzie dostępność oraz terminowość realizacji zamówień. Jesteśmy producentem i świetnie rozumiemy jakie oczekiwania wobec nas mają nasi odbiorcy, producenci maszyn rolniczych w Polsce

– mówi Dariusz Kijoch.

Nadal na wysokim poziomie kształtuje się popyt na wzmacniane elementy robocze, takie jak np. produkowane przez AMA Sara wymienne redlice z napawanymi powierzchniami roboczymi węglikami spiekanymi bądź też wzmacnianymi wklejanymi płytkami z tego materiału.

– Gdy wprowadzamy jakiś nowy element do oferty robimy to w dwóch wersjach - standardowej i wzmocnionej, choć nie sposób oczekiwać, że ich popularność się zrówna

– zauważa dyrektor AMA Poland.

Ceny stali kształtują rynek

Rynek części zamiennych od kilku miesięcy stoi pod znakiem znaczącego wzrostu cen stali.

– Od listopada 2020 r. rosną one w dramatycznym tempie - w zależności od rodzaju stali od 20 do nawet 50%. Obserwując tą sytuację, już w grudniu ubiegłego roku większość naszych kluczowych odbiorców, złożyła u nas zamówienia na kolejne miesiące bieżącego roku co daje nam możliwość utrzymania dla nich cen, mimo wzrostowych trendów na rynku.Musimy się jednak liczyć z tym, że kolejne zamówienia, realizowane z nowych dostaw surowca będą obarczone podwyżkami. Skala tych podwyżek będzie zależna od aktualnych cen stali oraz typu produktów ale już dziś możemy mówić o podwyżkach rzędu 5-8% a w przypadku niektórych produktów nawet powyżej 10%. Wzrosty cen stali to tylko jedna strona medalu, drugą stroną jest jej dostępność, dlatego też tak ważne dla nas w komunikacji z naszymi odbiorcami jest wspólne, długofalowe planowanie dostaw komponentów AMA

– zwraca uwagę Dariusz Kijoch, dyrektor AMA Poland.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.