[ATR] Nowości Joskin

Uniwersalne podwozie hakowe firmy Joskin

Data publikacji:

Firma Joskin zaprojektowała podwozie hakowe Cargo-Lift dedykowane do kontenerów. Konstrukcja tego pojazdu opiera się na udanym połączeniu solidnego haka oraz szybkiego podwozia rolniczego. Efektem tej integracji jest znacznie mniejsza wysokość załadunku niż w przypadku samochodu ciężarowego, a tym samym większa stabilność i możliwości działania zarówno w transporcie drogowym, jak i na polu.

Cargo-Lift jest dostępny w wersji dwu- lub trzyosiowej i przystosowany do kontenerów o długości od 3 do 6,4 m (tandem) lub od 5,7 do 7,45 m (tridem). Pojazd legitymuje się siłą podnoszenia od 8 do 30 t (kąt podnoszenia - od 44° do 54°, w zależności od modelu). Niezależnie od wariantu Cargo-Lift ma zwartą i solidną konstrukcję, a także posiada europejską homologację.

Zwarta konstrukcja

Pojazd ten wyposażony jest w przedni wysięgnik teleskopowy (w modelu o ładowności konstrukcyjnej 8 t - przegubowy) z przykręcanym hakiem ze stali nieodkształcalnej, co pozwala uzyskać większy kąt nachylenia, a tym samym pozwala na załadunek większej liczby kontenerów o różnych długościach.

Z kolei kontenery są blokowane za pomocą mocnych haków hydraulicznych działających od wewnątrz na zewnątrz. Elementem wyróżniającym Cargo-Lift jest bez wątpienia bardzo wąski stały dyszel, który zapewnia duży kąt skrętu oraz bardzo dobrą zwrotność, przez co jednakowo dobrze radzi sobie zarówno na drodze, jak i na polu.

Sam dyszel wyposażony jest w zawieszenie oleopneumatyczne (modele 8, 12 i 14 t - opcja), które przede wszystkim zapewnia dużą elastyczność. Poza tym umożliwia zmianę nachylenia ramy, przez co dochodzi do zwiększenia siły podnoszenia. Jednocześnie modele podwozi hakowych firmy Joskin (poczynając od 18 t i wzwyż) są seryjnie wyposażone w siłownik wspomagający wywrót, dzięki czemu załadunek kontenerów może być łatwiejszy i szybszy.

Atutem pojazdów Cargo-Lift jest także nie nastręczająca większych problemów obsługa. Modele do 14 t są sterowane bezpośrednio z ciągnika, podczas gdy poczynając od 18 t mają pełne sterowanie elektrohydrauliczne ze sterownikiem w kabinie. Dodatkowo każda maszyna jest wyposażona w hydrauliczne zabezpieczenie wszystkich ruchów haka, co pozwala uniknąć błędów podczas obsługi.

Do najtrudniejszych zadań

W przypadku pracy wykonywanej w najcięższych warunkach, firma Joskin „na front” rzuca modele trzyosiowe (22 i 30 t), które standardowo wyposażone są w hydrauliczne zawieszenie osi, dwie osie skrętne (pierwsza i ostatnia), a także pełną elektrohydrauliczną obsługę układu za pomocą systemu Load-Sensing.

W przypadku modelu T30 warto zwrócić uwagę, iż ma wąską ramę z kołami o średnicy 600 mm, co pozwala mieścić się w limicie szerokości, czyli 2,55 m. Wyposażony jest on także w agregat hydrauliczny z pompą przemysłową.

Polecamy powiązane produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.