Na wstępie proszę o przybliżenie naszym czytelnikom podstawowych informacji dotyczących firmy Industriehof.
Firma Industriehof funkcjonuje na rynku od 1975 r. Początkowo była przedstawicielem maszyn duńskiej firmy Alfred Bilstein A/S na rynku niemieckim. Firma rozwinęła się, zyskując status wiodącego europejskiego dostawcy części wymiennych, zużywalnych i konstrukcyjnych, służących do maszyn rolniczych i komunalnych oraz uprawy winorośli i maszyn budowlanych. Asortyment handlowy firmy Industriehof zawiera około 15 tys. różnych detali, powierzchnia magazynowa wynosi około 20 tys. m².
Jaki obecnie jest asortyment firmy Industriehof?
Obecnie Industriehof oferuje swoim klientom bardzo bogaty program artykułów podzielony na 15 grup towarowych, zaczynając od zębów do bron uprawowych, poprzez technikę siewu i płużną, kończąc na palcach sprężynowych i nożykach. Zaopatrujemy wiodących producentów maszyn rolniczych oraz specjalistyczne firmy handlowe.
Znaczną część obrotów firmy stanowią wzmacniane elementy, napawane węglikiem, do maszyn uprawowych. Jak na przestrzeni ostatnich kilku lat rozwijał się ten rynek i jakie w Pana opinii są perspektywy na najbliższą przyszłość?
Zgadza się, istotnym punktem naszej oferty są elementy robocze napawane węglikiem linii Extreme. Części znajdują zastosowania w agregatach uprawowych, technice siewu, jak i częściach płużnych. Znaleźć je można w grupie 9 na naszej firmowej stronie internetowej, która dostępna jest również w języku polskim.
Rynek tego rodzaju części napawanych węglikiem cały czas rośnie i się rozwija, również w Polsce, gdzie w ostatnich latach obserwujemy istotny wzrost udziału tego typu asortymentu w ogólnej liczbie sprzedanych ścieralnych części uprawowych i płużnych.
Dla dużych gospodarstw koszty związane z przestojami maszyn, w których trzeba co jakiś czas wymieniać zużyte części robocze, mają coraz większe znaczenie pod kątem opłacalności produkcji, jak i szybkości wykonywanych zabiegów. Poza tym w części spotykanych technologii upraw uproszczonych właśnie elementy napawane węglikiem sprawdzają się bardzo dobrze.
Nasze testy w terenie (polowe) wykazały, że detale Extreme są bardziej wytrzymałe oraz posiadają dłuższą żywotność. Zauważamy również wzrost zainteresowania tymi artykułami wśród polskich producentów maszyn uprawowych - staje się to dodatkowym wyposażeniem maszyny na życzenie klienta.
Produkty Industriehof są od wielu lat dobrze znane również na rynku polskim. Jak wygląda sprzedaż i dystrybucja na terenie Polski?
Na polskim rynku firma jest obecna od 1995 r., a nasze części dostarczamy bezpośrednio na pierwszy montaż do wielu polskich producentów maszyn rolniczych. Drugim kanałem dystrybucji jest kanał hurtowy (B2B), za pomocą którego nasze produkty trafiają do rolników w Polsce.
Rok temu powołana do życia została spółka Industriehof Polska. Jakie są podstawowe cele i założenia tej spółki i struktury? W jaki sposób powołanie spółki w Polsce wpłynęło na zmianę sposobu funkcjonowania na naszym rynku?
Firma została założona w czasie przełomowym. Uważamy, że obecność spółki Industriehof Polska na naszym rynku umożliwi szybki rozwój poprzez dalsze inwestycje. Bardzo ważny jest dla nas bliski kontakt z naszymi klientami w Polsce oraz wychodzenie naprzeciw ich oczekiwaniom.
Z uwagi na istotny wzrost sprzedaży naszych części na polskim rynku zarząd firmy podjął decyzję o wzmocnienie obsługi, aby jeszcze lepiej i szybciej reagować na potrzeby naszych klientów, którzy stawiają coraz większe wymagania w stosunku do dostawców takich jak nasza firma.
Wraz z powołaniem spółki w Polsce został Pan również opiekunem rynku polskiego odpowiedzialnym za sprzedaż i dystrybucję produktów. Proszę przybliżyć naszym czytelnikom przebieg Pana dotychczasowej kariery zawodowej w sektorze maszyn rolniczych i części zamiennych.
Ukończyłem studia na Akademii Rolniczej w Poznaniu na wydziale Techniki Rolniczej i Leśnej i już w czasie studiów miałem kontakt z zachodnią techniką rolniczą, pracując w czasie praktyk zagranicznych u jednego z dilerów maszyn rolniczych w Niemczech.
Będąc jeszcze studentem ostatniego roku studiów, rozpocząłem pracę w firmie Korbanek, gdzie otrzymałem pierwsze szlify na początku swojej kariery zawodowej, kierowałem również strukturami jednej z większych hurtowni B2B na polskim rynku, a od lipca 2020 r. objąłem stanowisko dyrektora ds. sprzedaży - rynek polski w firmie Industriehof. Tak więc moja obecność w branży rolniczej to aktualnie prawie 18 lat doświadczeń we współpracy z wieloma firmami i tworzenia struktur sprzedażowych.