[ATR] Nowości JCBŁadowarki kołowe

Ładowarki JCB z dodatkową mocą i przekładnią Dualtech VT

Data publikacji:

Firma JCB wprowadza na rynek nową gamę ładowarek teleskopowych, korzystających z mocniejszych silników, spełniających normy emisji Stage V i oferujących w dodatkowych modelach bezstopniowe skrzynie biegów Dual Tech Variable Transmission.

Wspomniane przekładnie, łączące napęd hydrostatyczny dla niższych prędkości i bezpośredni mechaniczny napęd typu Powershift dla wyższych prędkości, zapewniają wyjątkowe osiągi oraz wszechstronność i nie są już jak dotąd zastrzeżone dla ładowarek serii III o najwyższych specyfikacjach. Stają się zatem dostępne dla większej liczby klientów. Teraz po raz pierwszy mogą być montowane w wersjach Agri Super, od najmniejszych do największych ładowarek teleskopowych takich jak 532-60.

Specyfikacje Agri, Agri Super, Agri Xtra, obecnie odnoszą się do mocy 109, 130 i 150 KM, a przekładnia DualTech VT obecnie dostępna jest w większej liczbie modeli, w tym w nowych 532-60 Agri Super. Poza tym maksymalna prędkość 40 km/godz. jest teraz standardem w modelach 6-, 7- i 9,5-metrowych, zaś nowa funkcja AutoStop zapobiega stratom paliwa w silnikach, pozostawionych na biegu jałowym.

 

Nowe silniki Stage V

Najnowsze ładowarki teleskopowe JCB są napędzane silnikami JCB DieselMAX 448 4.8l z kompaktowym pakietem technologii oczyszczania spalin w celu zapewnienia zgodności z wymogami normy Stage V i mocami, odpowiadającymi poziomom specyfikacji Agri, Agri Super i Agri Xtra.

W modelach Agri parametry silnika nie zmieniły się: 109 KM (81 kW) i 516 Nm. W wersji Agri Super jest wzrost mocy o 5 KM (4 kW) dla silników 130 KM (97 kW) przy momencie 550 Nm. W modelach Agri Xtra także jest wzrost mocy o 5 KM (4 kW) dla silników 150 KM (112 kW), a także wzrost szczytowego momentu o 7% do 600 Nm. – Te uznane silniki wyposażono tak, by spełniały najnowsze, wyjątkowo rygorystyczne poziomy cząstek stałych i tlenków azotu (NOx) przy eliminacji recyrkulacji spalin (EGR) i turbosprężarek o zmiennej geometrii łopatek, zastąpionych prostszą turbosprężarką z elektronicznie sterowanym upustem spalin.

Równocześnie zostały utrzymane charakterystyki osiągów i wymogi serwisowe, a zaawansowana, połączona technologia oczyszczania spalin SCR i DPF nadal bez problemu mieści się pod maską silnika – z końcówką rury wydechowej zastąpioną obecnie przez usprawnione odprowadzenie upustowe, co sprawia, że ładowarka JCB wygrywa w klasyfikacji widoczności tylnych trzech czwartych pola widzenia w jeszcze większym stopniu niż dotąd – powiedział John Smith, dyrektor naczelny JCB Agriculture.

Efektywna charakterystyka spalania paliwa silnika DieselMAX pomaga zminimalizować wymogi oczyszczania spalin, przyczynia się także do oszczędności paliwa, dodatkowo wzmacnianej przez funkcję Auto Stop, która może wyłączać silnik po pewnym okresie pracy jałowej, obniżając straty paliwa.

 

Polecamy powiązane produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.