Badanie przeprowadzono na terenie całej Polski, na reprezentatywnej grupie mieszkańców wsi. Wśród wielu zapytań było również to dotyczące oceny współpracy ARiMR z rolnikami. Okazało się, że prawie 86 proc. korzystających z usług Agencji ocenia jej działalność dobrze i bardzo dobrze. Beneficjenci doceniają przede wszystkim wysokie kompetencje pracowników (ponad 85 proc.), dobry kontakt telefoniczny z biurami powiatowymi i oddziałami regionalnymi (80 proc.), dogodne godziny otwarcia placówek, a także sprawnie przeprowadzana cyfryzacja.
Jak wskazują wyniki raportu, prawie wszyscy beneficjenci ARiMR (ok. 96 proc.) znają agencyjną stronę internetową, a 80 proc. z nich pozytywnie ocenia funkcjonowanie portalu. Bardzo pozytywnie oceniana jest możliwość złożenia wniosku przez aplikację eWniosek Plus (ponad 74 proc. wskazań „bardzo dobrze i dobrze”), łatwość jej obsługi (68 proc.), a także przejrzystość i łatwość zrozumienia wniosku o wsparcie w ramach PROW 2014 – 2020 (66 proc.).
Z badania wynika również, że zarówno mieszkańcy obszarów wiejskich, jak i sami rolnicy informacje o działalności ARiMR chcieliby pozyskiwać przede wszystkim bezpośrednio od pracowników ARiMR w placówkach Agencji (odpowiednio: ok. 30 i 44 proc.) oraz ze strony internetowej ARiMR (odpowiednio: blisko 26 i 38 proc.). Zapytani o to, co należałoby poprawić w funkcjonowaniu Agencji, respondenci wskazywali potrzebę szerszego rozpowszechniania informacji o jej ofercie, bliższą współpracę z gminą i powszechniejsze udzielanie konsultacji indywidualnych.