Aktualności

Kalchem stawia na relacje, rozwój i jakość

Data publikacji:

Firma Kalchem przechodzi dynamiczny etap rozwoju. Rozszerzenie działalności o nowe oddziały, intensyfikacja działań szkoleniowych, wzmocnienie relacji z partnerami oraz konsekwentna promocja marek takich jak Claas, Horsch, Toscano i innych to główne elementy strategii firmy na 2025 rok. W centrum wszystkich działań stoi klient – postrzegany nie tylko jako odbiorca, ale jako integralny członek „rodziny Kalchem”.

    Kalchem stawia na relacje, rozwój i jakość

W odpowiedzi na zmiany w strukturze sieci dilerskiej marki Claas, Kalchem zdecydował się na rozwój działalności w nowych lokalizacjach. Kluczową inwestycją jest nowy oddział w Szadowie Księżym, we wschodniej Wielkopolsce, którego oddanie do użytku planowane jest na koniec września, a oficjalne otwarcie nastąpi na początku października. Równolegle firma przygotowuje się do uruchomienia oddziału w Kutnie (woj. łódzkie).

– Jesteśmy na etapie budowy. Plan oddania budynku jest na koniec września. Oficjalne otwarcie będzie na początku października – zapowiedziała Elwira Najda, prezes zarządu firmy Kalchem.

Rozwój kompetencji

Rozbudowa struktury operacyjnej pociąga za sobą zwiększenie zatrudnienia.

 – Obecnie mamy 105 pracowników, a będzie 30 nowych etatów - w tym dla doradców handlowych, kierowników, starszych mechaników i magazynierów. Taki jest plan. W tej chwili już prowadzimy wstępne rozmowy – podkreśliła Elwira Najda. 

W firmie rozwój zespołu to nie tylko liczby. Kalchem intensywnie inwestuje w rozwój kompetencji swoich pracowników. 

– Kalchem słynie z tego, że bardzo mocno stawia na szkolenia. Nasi pracownicy mogą dzięki temu stale podnosić swoje kwalifikacje. To duży atut – zaznaczyła prezes firmy.

Marka Toscano i nowe wyzwania rynkowe

Kalchem rozszerza również portfolio marek o nowe produkty, w tym siewniki Toscano. Wprowadzenie tej marki zbiegło się jednak z okresem stagnacji gospodarczej oraz wpływem wojny w Ukrainie na decyzje inwestycyjne rolników. 

– Weszliśmy w markę Toscano w trudnym okresie dla rolnictwa. Postawiliśmy jednak mocno na prezentację tych maszyn – zarówno na targach, jak również indywidualnych pokazach. Krok po kroku przynosi to dobre rezultaty – powiedziała Elwira Najda.

Dni Otwarte i bliskość z klientem

Wydarzenia takie jak Family Farming Day w Wiktorynie (które odbyło się 8 maja – przyp. red.) stanowią nie tylko okazję do zaprezentowania oferty handlowej, ale również do budowania relacji z klientami i partnerami. Podczas ostatniego spotkania zaprezentowano m.in. nowy model ciągnika Claas Axos z serii 3 oraz pozostałe marki z oferty firmy.

– To Kalchem, a Kalchem to jest wielka rodzina niezależnie od tego ile osób liczy nasz zespół  – stu czy stu pięćdziesięciu – my zawsze będziemy rodziną – mówiła Elwira Najda, otwierając wydarzenie.

Z kolei Waldemar Kalisz, założyciel i współwłaściciel firmy, podkreślał rolę klienta jako centrum działania Kalchem: 

– Bez was nie ma nas. Jesteście naszymi przewodnikami – nie ukrywajmy tego.

Integralną częścią wydarzenia Family Farming Day była obecność partnerów finansowych. Szczególne miejsce zajęła firma Claas Financial, wspierająca klientów Kalchem w finansowaniu inwestycji. 

– Działamy na terenie całej Polski z wszystkimi dilerami. Nasze oferty… są głównie „na zero”. Przygotowujemy indywidualnie warunki, kalendarze spłat i wpłaty własne. Mamy sztab bardzo dobrych handlowców, świadczących kompleksową usługę. To my na końcu wspólnie z Państwem kończymy inwestycję, którą zaczynacie z firmą Kalchem.

Ambicje rynkowe

Mimo trudności na rynku maszyn rolniczych szczególnie odczuwalne w 2024 r., firma z optymizmem patrzy w przyszłość. Wzrost liczby zamówień oraz udana sprzedaż maszyn pozwalają snuć dalekosiężne plany.

– Ubiegły rok to była typowa stagnacja. Był to ciężki rok ale już przełom 2024/2025 stał pod znakiem odwrócenia tego złego trendu. Od tego czasu zakontraktowaliśmy już sprzedaż sporej liczby maszyn – skomentowała Elwira Najda. – Bardzo zależy mi na tym, żeby małymi krokami dotrzeć do pozycji wiodącego dilera marki Claas w Polsce – podsumowała. 

Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.