Testowanie i rozwój produktów
Firma regularnie testuje swoje maszyny, aby sprawdzić ich wytrzymałość i wykryć potencjalne słabe punkty.
– Chcemy je zepsuć żeby wiedzieć nad czym pracować – mówi Blöcker.
Zakład, zlokalizowany w centralnej części rolniczego regionu, odgrywa strategiczną rolę w procesie produkcji i testowania nowych maszyn. W kontekście oferty produktowej Blöcker szczególnie wyróżnia pługi, które cieszą się stałym popytem na rynku. Zapewnia, że zawsze będą częścią oferty.
Firma inwestuje także w sprzęt do uprawy gleby, zauważając rosnące zapotrzebowanie na kultywatory. Blöcker mówi również o rosnącym zapotrzebowaniu na ładowarki teleskopowe, szczególnie w Europie Wschodniej, w tym w Polsce, która stanowi dla firmy istotny rynek.
Zoomlion oferuje obecnie sześć modeli ładowarek teleskopowych. Rabe rozpocznie od dystrybucji co najmniej dwóch z nich, koncentrując się na zastosowaniach rolniczych i sieciach dealerskich.
- Model 1 - o udźwigu 2,6 tony i 6-metrowym wysięgniku teleskopowym - będzie dostępny natychmiast.
- Model 2 - o udźwigu 3,5 tony i 7-metrowym wysięgniku teleskopowym - pojawi się jeszcze w tym roku.
– Oba modele są wyposażone w wysokiej jakości komponenty, które przechodzą dokładne kontrole przed dostawą, dzięki czemu dealerzy mogą je sprzedawać bezpośrednio bez konieczności przeprowadzania dalszych kontroli.
Maszyny będą wyposażone w duże ekrany dotykowe z możliwością podłączenia telefonu, a interfejs będzie dostępny w wielu językach, z planami na kolejne wersje w językach niemieckim, francuskim i polskim.
Nowe podejście do sprzedaży i rozwoju produktów
W fabryce wprowadzane są zmiany, które dostosowują maszyny do europejskich standardów.
– Wszystkie modyfikacje są analizowane i wdrażane na miejscu. Proces konsultowany jest z drużyną Zoomlion – decyzje podejmowane są szybko dzięki ścisłej współpracy – wyjaśnia Blöcker.
Firma planuje wprowadzać dwa nowe produkty rocznie. Producent stawia również na rozwój maszyn elektrycznych, aby sprostać rosnącym wymaganiom w zakresie ochrony środowiska.
– Naszym celem jest opracowywanie maszyn, które są precyzyjnie dostosowane do wymagań rynku i rzeczywistych potrzeb naszych klientów. Każdy produkt jest zaprojektowany tak, aby zapewnić wymierną wartość dodaną poprzez niezawodność, łatwość obsługi i wydajność dostosowaną do rzeczywistych operacji rolniczych –dodaje dyrektor sprzedaży.
Strategiczny nacisk Zoomlion na maszyny hybrydowe i elektryczne, inteligentne funkcje i cyfrowe rozwiązania wspierające odzwierciedla silne zaangażowanie w innowacje i zrównoważony rozwój. Jako część grupy, Rabe wykorzystuje te synergie do stosowania najnowocześniejszych technologii w uprawie gleby - wszędzie tam, gdzie generują one znaczące korzyści w terenie.
Rozwój w Polsce
Jeśli zaś chodzi o Polskę, firma Rabe intensywnie rozbudowuje sieć sprzedaży w naszym kraju, za co odpowiedzialny jest Tomasz Rebisz, przedstawiciel na rynek polski.
– Polska jest dla nas bardzo ważnym rynkiem. Obecnie współpracujemy z kilkoma lokalnymi dystrybutorami, naszym celem jest jednak rozwinięcie sieci sprzedaży w Polsce, tak abyśmy mogli oferować produkty oraz usługi na takim samym poziomie, jak w innych krajach europejskich. Stawiamy także na szybki dostęp do części zamiennych oraz usprawnienie obsługi posprzedażnej – kwituje Rebisz.