Aktualności

Rabe inwestuje w rozwój maszyn rolniczych – także w Polsce

Data publikacji:

Firma Rabe, będąca częścią globalnej grupy Zoomlion, zainwestowała w nowoczesną fabrykę, która koncentruje się na produkcji oraz rozwoju maszyn rolniczych. Jednym z jej kluczowych elementów jest nowa, półautomatyczna linia lakiernicza. Redakcja atr express przyjrzała się funkcjonowaniu zakładu w niemieckim Bad Essen (Dolna Saksonia).

Zacznijmy jednak od kilku zdań historii. Firma Rabe Agri znana pod nazwą Rabe AGRARTECHNIK powstała w 1889 roku i wyspecjalizowała się w produkcji pługów. W ostatnich dekadach rozwinęła również produkcję maszyn uprawowych, bron wirnikowych, siewników i siewników do wysiewu uproszczonego. W 2020 r. została jednak przejęta przez chiński koncern Zoomlion, co otworzyło nową erę w historii tej marki.

Jak zatem wygląda teraźniejszość pod znakiem Rabe? Opowiada o tym Christian Blöcker, dyrektor sprzedaży firmy: 

–Firma Rabe jest zaangażowana w rozszerzanie swojej obecności w całej Europie poprzez tworzenie silnych struktur sprzedaży i marketingu w każdym kluczowym regionie. U podstaw tych wysiłków leży jedna spójna zasada: jakość. Dla naszych klientów sprawdzona niezawodność i trwałość maszyn Rabe pozostaje jednym z najważniejszych powodów wyboru naszej marki. Mając głębokie korzenie w rolnictwie, projektujemy nasze urządzenia z myślą o rolnikach - ponieważ sami ich używamy. 

W fabryce dostępne są elementy do różnych maszyn, w tym pługów z większą ilością korpusów, które mogą być malowane na życzenie klientów. Firma planuje rozwój tych konstrukcji, m.in. integrację z elektroniką, a także poprawę efektywności pracy. Blöcker podkreśla: 

– Chcemy, żeby klient mógł używać maszyny nawet przez 20 lat. 

Dyrektor sprzedaży Rabe zwraca też uwagę na przekładnię Zoomlion, zoptymalizowaną pod kątem wydajności. Zakład zatrudnia doświadczonych pracowników, dbając o połączenie ich wiedzy z zaangażowaniem młodszych, by spełniać wysokie standardy jakości. W efekcie tych działań Rabe odnotowało w 2024 r. wzrost zamówień o 15%. Blöcker podkreśla, że fabryka w każdym tygodniu wysyła kilka ciężarówek z nowymi maszynami, a większość terenu fabryki jest już dobrze zagospodarowana.

Testowanie i rozwój produktów

Firma regularnie testuje swoje maszyny, aby sprawdzić ich wytrzymałość i wykryć potencjalne słabe punkty. 

– Chcemy je zepsuć żeby wiedzieć nad czym pracować – mówi Blöcker. 

Zakład, zlokalizowany w centralnej części rolniczego regionu, odgrywa strategiczną rolę w procesie produkcji i testowania nowych maszyn. W kontekście oferty produktowej Blöcker szczególnie wyróżnia pługi, które cieszą się stałym popytem na rynku. Zapewnia, że zawsze będą częścią oferty.

Firma inwestuje także w sprzęt do uprawy gleby, zauważając rosnące zapotrzebowanie na kultywatory. Blöcker mówi również o rosnącym zapotrzebowaniu na ładowarki teleskopowe, szczególnie w Europie Wschodniej, w tym w Polsce, która stanowi dla firmy istotny rynek.

Zoomlion oferuje obecnie sześć modeli ładowarek teleskopowych. Rabe rozpocznie od dystrybucji co najmniej dwóch z nich, koncentrując się na zastosowaniach rolniczych i sieciach dealerskich.

- Model 1 - o udźwigu 2,6 tony i 6-metrowym wysięgniku teleskopowym - będzie dostępny natychmiast.

- Model 2 - o udźwigu 3,5 tony i 7-metrowym wysięgniku teleskopowym - pojawi się jeszcze w tym roku.

– Oba modele są wyposażone w wysokiej jakości komponenty, które przechodzą dokładne kontrole przed dostawą, dzięki czemu dealerzy mogą je sprzedawać bezpośrednio bez konieczności przeprowadzania dalszych kontroli

Maszyny będą wyposażone w duże ekrany dotykowe z możliwością podłączenia telefonu, a interfejs będzie dostępny w wielu językach, z planami na kolejne wersje w językach niemieckim, francuskim i polskim.

Nowe podejście do sprzedaży i rozwoju produktów

W fabryce wprowadzane są zmiany, które dostosowują maszyny do europejskich standardów. 

– Wszystkie modyfikacje są analizowane i wdrażane na miejscu. Proces konsultowany jest z drużyną Zoomlion – decyzje podejmowane są szybko dzięki ścisłej współpracy – wyjaśnia Blöcker.

Firma planuje wprowadzać dwa nowe produkty rocznie. Producent stawia również na rozwój maszyn elektrycznych, aby sprostać rosnącym wymaganiom w zakresie ochrony środowiska. 

– Naszym celem jest opracowywanie maszyn, które są precyzyjnie dostosowane do wymagań rynku i rzeczywistych potrzeb naszych klientów. Każdy produkt jest zaprojektowany tak, aby zapewnić wymierną wartość dodaną poprzez niezawodność, łatwość obsługi i wydajność dostosowaną do rzeczywistych operacji rolniczych –dodaje dyrektor sprzedaży. 

Strategiczny nacisk Zoomlion na maszyny hybrydowe i elektryczne, inteligentne funkcje i cyfrowe rozwiązania wspierające odzwierciedla silne zaangażowanie w innowacje i zrównoważony rozwój. Jako część grupy, Rabe wykorzystuje te synergie do stosowania najnowocześniejszych technologii w uprawie gleby - wszędzie tam, gdzie generują one znaczące korzyści w terenie. 

 

Rozwój w Polsce

Jeśli zaś chodzi o Polskę, firma Rabe intensywnie rozbudowuje sieć sprzedaży w naszym kraju, za co odpowiedzialny jest Tomasz Rebisz, przedstawiciel na rynek polski

– Polska jest dla nas bardzo ważnym rynkiem. Obecnie współpracujemy z kilkoma lokalnymi dystrybutorami, naszym celem jest jednak rozwinięcie sieci sprzedaży w Polsce, tak abyśmy mogli oferować produkty oraz usługi na takim samym poziomie, jak w innych krajach europejskich. Stawiamy także na szybki dostęp do części zamiennych oraz usprawnienie obsługi posprzedażnej – kwituje Rebisz. 

Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.