Zatrudniające obecnie 2400 pracowników na całym świecie (o 200 więcej niż rok temu) i posiadające placówki w ponad 120 krajach rodzinne przedsiębiorstwo w poprzednim roku zanotowało wzrost na podobnym poziomie - o 13,5% w stosunku do 2015 r., w którym obroty wyniosły 355 mln euro, co wskazuje na ustabilizowany rozwój, niezależnie od koniunktury.
Grimme liderem
Mimo niekorzystnych warunków rynkowych, obroty Fabryki Maszyn Rolniczych Grimme z zakładami w Damme i Rieste wzrosły aż o 19%, do poziomu 301 mln euro. Wzrost odnotowano we wszystkich grupach maszyn - do ziemniaków, buraków i warzyw, a najwyższy osiągnięto w segmencie sprzętu do buraków, w którym w ciągu zaledwie dwóch lat udało się podwoić sprzedaż, m.in. dzięki strategii ukierunkowanej na innowacje i jakość. Na organizowanych co dwa lata firmowych targach Grimme-Technica, które w tym roku odbędą się od 4 do 7 grudnia - jednej z największych imprez tego typu w branży maszyn do okopowych, producent zaprezentuje kolejną, nową generację samobieżnych kombajnów do buraków.
Dobra sprzedaż w pozostałych grupach maszyn to w znacznej mierze również zasługa konsekwentnego rozwoju produktów i wdrażanych innowacji. Zaprezentowane pod wspólnym kryptonimem „Big5” na ubiegłorocznych targach Agritechnica innowacje Grimme zostały bardzo dobrze przyjęte przez rynek, a dużym zainteresowaniem cieszyły się zwłaszcza nowe kombajny do ziemniaków: samobieżny 4-rzędowy, 530-konny Ventor 4150 ze zbiornikiem 15 t - Maszyna Roku 2018, i zaczepiany dwurzędowy Evo 290 - największy w swojej klasie, trójkołowy, ze zbiornikiem na 9 t ziemniaków, pierwszy na rynku UE wyposażony w unikatowy pneumatyczny separator AirSep (opcja) do oddzielania ziemniaków od kamieni i mokrych brył za pomocą strumienia powietrza, pozwalający znacznie zwiększyć wydajność. Na powodzenie maszyn Grimme miały także bez wątpienia wpływ innowacyjne pakiety serwisowe dla maszyn samobieżnych, jedyne tego rodzaju na rynku, które w najbardziej rozbudowanym wariancie „Protect” obejmują również części zużywające się.
Kurs na przyszłość
Firma rozbudowuje także swoją bazę produkcyjną i umacnia pozycję rynkową w różnych krajach. W tym roku udało się przekazać do użytku nowy zakład w Chinach o powierzchni 13 tys. m², z własnym działem badań i rozwoju, oraz nowe obiekty spółek dystrybucyjno-serwisowych w Belgii i w Irlandii, z nowoczesnymi warsztatami, magazynami części oraz zapleczem ekspozycyjnym i biurowym.
Założone w roku 1861 rodzinne przedsiębiorstwo mocno skupia się na przyszłości. – Technologia cyfrowa zapewnia bogate spektrum możliwości, które już teraz wdrażamy w różnych obszarach naszej działalności. Rozwiązania oparte na platformach internetowych, Augmented Reality, czyli rzeczywistość rozszerzona, sztuczna inteligencja, to elementy naszej strategii cyfryzacji, skutecznie realizowanej już w praktyce – wyjaśnia Christoph Grimme, członek zarządu firmy.
SS