W ofercie jest 5 modeli o udźwigu maksymalnym od 2,6 do 3,8 t i wysokości podnoszenia od 6 do 7 m, w tym także w wersji HF, z hydrauliką o dużej wydajności. Cechą odróżniającą na pierwszy rzut oka nowe modele od dotychczasowych są nowe oznaczenia ułatwiające identyfikację maszyn, nawiązujące do udźwigu i wysokości podnoszenia.
Silniki dedykowane
Specjalnie z myślą o nowej generacji ładowarek teleskopowych firma Bobcat skonstruowała silniki D34 spełniające wymogi normy emisji spalin Stage IV, instalowane w maszynach kierowanych na rynki krajów europejskich i innych ze strefy EMEA (na pozostałe rynki - silniki Perkins). Są to turbodoładowane jednostki o mocy 75, 100 i 130 KM, oferujące moment obrotowy 325, 430 i 500 Nm, wyposażone w wysokociśnieniowy wtrysk Common Rail i system recyrkulacji spalin (EGR), nie wymagające filtra cząstek stałych (DPF). Silnik o najniższej mocy ma dodatkowo katalizator oksydacyjny (DOC), a dwa mocniejsze - system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR).
Silniki D34 wyróżniają się kompaktowymi rozmiarami, co umożliwiło zastosowanie niskoprofilowej pokrywy poprawiającej widoczność na lewą stronę.
Więcej wydajności
We wszystkich modelach prędkość jazdy wynosi 40 km/h, co pozwala na szybki transfer maszyny. Dostępna w dwóch modelach (TL34.65HF i TL38.70HF) technologia High Flow stwarza wyjątkowe możliwości, dzięki pompie o wiodącej w klasie maksymalnej wydajności 190 l/min (150 l/min układ pomocniczy), dostarczającej zawsze tylko tyle oleju, ile potrzeba. HF umożliwia pracę przy niższych obrotach silnika, ogranicza zużycie paliwa i zapewnia krótsze cykle robocze.
W porównaniu do poprzednich, nowe modele oferują też lepsze parametry, np. ładowarka TL35.70 ma udźwig wyższy aż o 500 kg niż zastępowana przez nią TL470, natomiast Bobcat TL38.70HF podnosi o 300 kg więcej niż wcześniejszy model TL470HF.
Interesującym rozwiązaniem jest możliwość uzyskania dwóch różnych wysokości w modelach TL26.60 i TL30.60, zależnie od sposobu montażu kabiny. Montaż niski zapewnia wysokość całkowitą tylko 2,1 m, zaś montaż wysoki gwarantuje znacznie lepszą widoczność.
Nowe funkcje
Ładowarki mają w standardzie wiele sprawdzonych rozwiązań, w tym układ kontroli prędkości (SMS), który umożliwia regulację prędkości jazdy niezależnie od obrotów silnika; „inteligentny” układ sterowania (SHS), pozwalający dostosować prędkość ruchu wysięgnika do rodzaju pracy; system zarządzania przepływem hydrauliki pomocniczej (AFM), umożliwiający dostosowanie jej wydajności do wymagań osprzętu; system szybkozłączny (FCS) z funkcją redukcji ciśnienia, ułatwiający wymianę osprzętu. W standardzie jest również tryb ECO, który utrzymuje optymalny wydatek hydrauliki bez potrzeby angażowania pełnej mocy silnika, zapewniający najkorzystniejszą relację wydajności do zużycia paliwa.
Spośród nowych rozwiązań i funkcji zwraca uwagę m.in. automatyczny wentylator chłodnicy z programowaniem włączania odwrotnych obrotów, automatyczny hamulec postojowy, funkcja amortyzacji składania wysięgnika, spowalniająca ruchy w skrajnych pozycjach.