Raporty Aktualności

Koniec roku 2023 dobry dla sprzedaży ciągników rolniczych w Portugalii

Data publikacji:

Rynek ciągników rolniczych w Portugalii odnotował spadek o prawie 9% w roku 2023. Do końca października spadek w najbardziej wysuniętym na zachód kraju Europy osiągnął nawet prawie 20%, ale potem kilka marek było w stanie wrzucić wyższy bieg. W ciągu całego roku ostatecznie zarejestrowano 5313 nowych jednostek.

    Koniec roku 2023 dobry dla sprzedaży ciągników rolniczych w Portugalii

 

Większość sprzedanych nowych ciągników pochodziła od indyjskiego producenta International Tractor Limited (ITL). Jego eksportowa marka Solis jest jedyną marką w pierwszej piątce, która zwiększyła sprzedaż. Do końca 2023 r. statystyki pokazały 712 ciągników, co odpowiada udziałowi w rynku na poziomie 13,4%.

 

Jednak maszyny indyjskiego producenta ciągników i kombajnów Preet (+49%) odnotowały największy wzrost, a 76 z nich jest obecnie używanych w portugalskim rolnictwie. Drugi co do wielkości kawałek tortu (12,1%) należy do zeszłorocznego lidera rynku - New Hollanda, który jednak odnotował spadek o ponad 14%. 

 

Podobnie jak w poprzednim roku, miejsca 3., 4. i 5. zajęły marki Kubota (9,1%), John Deere (8,5%) i Deutz-Fahr (7,6%), pomimo dwucyfrowych procentowych spadków sprzedaży. Wśród dziesięciu najlepszych marek największy wzrost odnotowały Lamborghini (+12,6%) i kompaktowe ciągniki LS z Korei Południowej (+35,4%).

Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.