W Chorwacji, gdzie rolnictwo charakteryzuje się niezliczoną liczbą małych gospodarstw i tylko kilkoma dużymi, rynek ciągników okazał się stabilny (+0,6%). Łącznie sprzedano tu 1021 nowych ciągników.
John Deere (+8,3%), który w ub. roku zajmował miejsce 2., ponownie jest najlepiej sprzedającą się marką.
Tuż za nią plasuje się włoska marka SDF Lamborghini, która zapewniła sobie pierwsze miejsce w 2022 r. dzięki silnemu wzrostowi o ponad 40%.
Claas (+19,3%) wspiął się na miejsce 3. z dobrymi wynikami sprzedaży, wyprzedzając Deutz-Fahr (+1,1%).
Jednak największy wzrost odnotowały niebieskie ciągniki Solis. Dzięki sprzedaży 31 dodatkowych maszyn, ich udział w rynku wzrósł do 6,7%.
Rolnictwo w Słowenii jest niewielkie jak na europejskie standardy, a udziały rynkowe producentów ciągników stale się zmieniają. W ub. roku oficjalnie sprzedano 1104 ciągniki, w porównaniu do nieco poniżej 1400 sztuk w każdym z dwóch poprzednich lat. Ogólnie rzecz biorąc, rynek ciągników skurczył się o ponad 19% w 2023 r.
Pomimo znacznego spadku sprzedaży, liderem rynku pozostaje New Holland (-21,8%).
Dzięki niewielkiemu wzrostowi, zielono-żółte ciągnikiJohn Deere (+2,4%) przesunęły się na miejsce 2., wyprzedzając niebieskie ciągniki Solis (-22%).
Fendt zajmuje obecnie miejsce 4. ze wzrostem o 5,2%, a za nim plasuje się producent ciągników kompaktowych LS Mtron (+26,1%) z południowokoreańskiej grupy LS, która odnotowała największy wzrost w słoweńskiej pierwszej 10.
Deutz-Fahr, na miejscu 4. w 2022 r., sprzedał w ub. roku zaledwie 34 ciągniki, o połowę mniej niż w roku poprzednim.