[ATR] Aktualności Manitou

Reorganizacja sieci Manitou Polska i większy obszar działania

Data publikacji:

Wspólna konferencja prasowa firm Manitou Polska i Agromix zorganizowana podczas targów Agro Show w Bednarach stanowiła doskonałą okazję do przedstawienia szeregu zmian dotyczących sieci sprzedaży tej marki na rynku polskim oraz rozszerzenia zakresu działalności spółki córki francuskiego koncernu.

Wojciech Rzewuski, dyrektor zarządzający Manitou Polska:

– Historia marki Manitou na rynku polskim sięga roku 1994, kiedy sprzedawanych było kilka ładowarek teleskopowych w roku. Pierwszym dilerem rolniczym Manitou w Polsce była firma Agromix - współpracujemy od 1998 r. i do tej pory jest to największy diler marki Manitou na rynku polskim. W roku 2004 oficjalnie firma Manitou rozpoczęła prowadzenie biznesu w Polsce i zatrudniła dwóch pierwszych handlowców, którzy wprowadzali nasze maszyny na rynek polski i budowali sieć handlową - Tomasza Polaka i Przemysława Jocza. Ja dołączyłem do firmy Manitou w roku 2006 i do tej pory jestem odpowiedzialny za sprzedaż i rozwój sieci sprzedaży maszyn grupy Manitou na rynku polskim, choć nie tylko. Dzisiaj jako Manitou Polska jesteśmy odpowiedzialni za sprzedaż w takich krajach jak: Polska, Czechy, Słowacja, Węgry - od 2013 r., zaś od 1 stycznia 2021 r. również Rumunia, Bułgaria, Słowenia, Chorwacja, Serbia, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra, Kosowo, Macedonia, Albania, Grecja, Malta, Cypr i Turcja.

Łącznie sprawujemy nadzór nad 18 krajami. Biznes w nowych krajach cały czas rośnie - jak odwiedzam te kraje, to widzę Polskę sprzed 10-15 lat, co pokazuje, ile pracy jest tam jeszcze przed nami. Myślę, że ten rok zamkniemy wzrostem na poziomie 15%, mimo bardzo dużych problemów i zawirowań w kwestii dostępności maszyn. Na ten moment na 2022 rok mamy zamówionych już więcej maszyn, niż sprzedaliśmy w roku bieżącym.

W sprzedaży przoduje wciąż segment „uniwersalnych” maszyn 7-metrowych, jednak coraz więcej sprzedajemy maszyn dużych, mocnych, ale również kompaktowych specjalistycznych ładowarek. Coraz większe zróżnicowanie rynku daje nam możliwości sprzedaży bardzo szerokiej palety maszyn.

W Polsce jesteśmy liderem na rynku ładowarek teleskopowych, w pozostałych krajach również mamy bardzo ugruntowaną pozycję - na Węgrzech 50% udziałów w rynku, w krajach bałtyckich ok. 40%. Jest tak również dlatego, że od kilku lat bardzo mocno rozwijamy kwestie finansowania fabrycznego oraz przedłużone gwarancje. Bardzo istotne dla nas są również szkolenia - rocznie szkolimy ok. 400 osób. 

Wojciech Mańkiewicz, kierownik sprzedaży Manitou w sektorze Agro:

– Zmiany w naszej sieci dilerskiej były nieuniknione - dilerzy marki John Deere od nowego roku będą oferować ładowarki innej marki. Stąd zmiany w naszej sieci - większość terenu dotychczas obsługiwanego przez dilerów John Deera będą obsługiwać dotychczasowi dilerzy Manitou poprzez powiększenie terenu działania. Podjęliśmy taką decyzję, aby nasi dotychczasowi dilerzy mogli się jeszcze bardziej rozwinąć i obsługiwać większy obszar działania. Są to firmy wyspecjalizowane już w sprzedaży ładowarek teleskopowych i na takich właśnie partnerach chcemy rozwijać nasz biznes w Polsce.

Polecamy powiązane produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.