Wydajny oprysk wielu hektarów w jeden dzień, brak pracowników oraz logistyka to problemy, z którymi często spotykają się rolnicy gospodarujący na największych gospodarstwach. Firma Dammann stara się wyjść naprzeciw potrzebom rynkowym i znaleźć rozwiązanie dla tej grupy klientów. Już od 2020 roku opracowuje nowy opryskiwacz Profi-Class Tridem o imponujących możliwościach. Obecnie jest on w fazie testów lecz według prognoz do sprzedaży ma trafić już 2024 roku.
Nowe standardy w zakresie wydajności
Opryskiwacz zaczepiany Dammann Profi-Class Tridem będzie dostępny z belkami polowymi o szerokości od 36 do 48 m, wyposażony będzie też w zbiornik główny o pojemności 20 tys. l, zbiornik na świeżą wodę 500 l oraz pompy o wydajności 500 l/min. Przy takich gabarytach i masie niezmiernie ważne są kwestie rozwiązań dotyczących bezpiecznego manewrowania na polu, bezpieczeństwa transportu oraz wpływu obciążenia na strukturę glebową.
Nowa wersja Tridem ma regulowany rozstaw kół w zakresie 2,15 do 2,25 m, wyposażona jest w opony o średnicy 38 lub 42″ o różnym rodzaju profilu AS/Block. Według specyfikacji producenta pierwsza i trzecia oś są skrętne dzięki mechaniczno-hydraulicznemu wymuszonemu układowi kierowniczemu. Takie rozwiązanie zapewni odciążenie przedniej osi dla uzyskania lepszej trakcji. Do tego jest jeszcze hydraulicznie zawieszany dyszel z zaczepem kulowym K80, przenoszący maksymalne obciążenie 4 ton. Optymalny komfort jazdy nawet w nierównym terenie jest zawsze zapewniony. Maksymalna prędkość transportowa wynosi w tym przypadku 50 km/h.
Oprócz zoptymalizowanych właściwości jezdnych zastosowano tutaj sprawdzone już w praktyce, innowacyjne rozwiązania firmy Dammann takie jak np. obracający się zestaw mieszająco-czyszczący RRW, co w połączeniu z jednolitym zbiornikiem zapewnia absolutnie jednorodną ciecz opryskową. Czyszczenie wewnętrzne, przy tej wielkości zbiornika , znacząco oszczędza też czas pracy. Producent zapewnia możliwość indywidualnego doposażenia opryskiwacza. W tym zakresie dostępne są m.in. system dwóch zbiorników, nośnik dysz Quattro HD-Noc LUX, światła robocze w technologii LED, system kontroli sekcji, ATC system kontroli ciśnienia w oponach itd.