Traktory napędzane są jednostkami napędowymi o mocy od 205 do 305 KM, z możliwością jej zwiększenia do 325 KM dzięki systemowi Engine Power Management (EPM). Silniki to 6-cylindrowe, turbodoładowane jednostki chłodzone cieczą i wyposażone w system common rail. Dostępne są różne rodzaje przekładni, w tym automatyczne i półautomatyczne.
Hydraulika oferuje maksymalny przepływ do 190 l/min, a dostępna wersja z dźwignią dekompresyjną ułatwia szybkie podłączanie narzędzi. Układ jezdny pozwala na wybór napędu na cztery koła z automatycznym załączaniem przedniego napędu. Układ kierowniczy jest hydrauliczny wspomagany i wyposażony w funkcję MF AutoTurn, która automatycznie steruje skrętem podczas pracy z narzędziami. Wszystkie modele zaprojektowano tak, by umożliwić łatwy dostęp do serwisu.
Jeszcze więcej komfortu
W kabinie pojawiły się zmiany, takie jak fotel Dual-Motion, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, podgrzewana tylna szyba oraz poprawiona lokalizacja mikrofonu. Dostępne są też funkcje wspomagające pracę, np. MF AutoTurn, MF Section Control do automatycznego sterowania do 96 sekcji roboczych oraz certyfikacja AEF-Isobus. Opcjonalnie można zamówić centralny system regulacji ciśnienia w oponach (CTIS) przez platformę MF By You.
Ulepszono także system chłodzenia – wentylator ma nową regulację, a opcjonalny wentylator odwracalny poprawia efektywność chłodzenia i ułatwia konserwację. W wersji Efficient hydrauliczne zawory mogą być wyposażone w dźwignię dekompresyjną. Dodano także nowe oświetlenie LED o kącie 360°.
System multimedialny zyskał wsparcie Android Auto i Apple CarPlay oraz dwa głośniki o wysokiej jakości dźwięku. Traktory MF 8S Xtra zachowują charakterystyczne elementy stylistyczne serii MF 8S, ale wyróżniają się czarnym grillem chłodnicy i matowymi bocznymi osłonami maski. Nowy, smuklejszy tłumik nawiązuje do designu serii MF 9S.