Nowy system kontroli ciśnienia w oponach jest już teraz dostępny dla ciągników serii od Profi do Terrus CVT, dla zakresu mocy od 115 do 300 KM, przy czym wszystkie jego komponenty techniczne, zostały zoptymalizowane tak aby idealnie pasowały do odpowiedniego modelu. Ponadto opracowano nowy, intuicyjny interfejs operatora, który dostępny jest w standardzie Isobus.
Dedykowana konstrukcja systemu CTIS wykonana jest ze stali nierdzewnej, zastosowano do tego pojedynczy przewód pneumatyczny, co ma na celu ograniczać ryzyko kondensacji pary wodnej i uszkodzeń instalacji podczas mrozów. Linie ze stali nierdzewnej na osiach są uszczelnione podkładkami z węglika krzemu, wydłużającymi okres eksploatacyjny dla niezużywających się i bezobsługowych łożysk obrotowych.
Do tego dochodzi jeszcze mechaniczna kompensacja nachylenia, która jest standardem w przypadku sterowania przyczepą, opcjonalny jest natomiast system automatyczny. Zaletą systemu CTIS jest fakt, iż pompowanie i opróżnianie opon jest możliwe przy wszystkich prędkościach, a układem można sterować także manualnie. Jeżeli istnieje potrzeba jeszcze szybszego pompowania opon, można zamówić opcjonalną sprężarkę powietrza o dużej wydajności z funkcją przechowywania.
Korzyści ekonomiczne i środowiskowe
Stosowanie systemów kontroli ciśnienia w oponach znacznie zwiększa możliwości ciągnika i usprawnia jego pracę. CTIS posiada pojedynczą jednostkę sterującą, która reguluje ciśnienie nie tylko w oponach na przedniej i tylnej osi ciągnika, ale również w oponach dołączonej maszyny towarzyszącej.
Niższe ciśnienie na polu oznacza mniejsze zagęszczenie gleby, zwiększa trakcję i chroni opony przez szybkim zużyciem i uszkodzeniem. W warunkach drogowych stosowane jest wyższe ciśnienie, które skutkuje obniżonym zużyciem opon i co ważne - paliwa. Badania przeprowadzone na Uniwersytecie Nauk Stosowanych Południowej Westfalii (Niemcy) wykazały, że rocznie można zaoszczędzić nawet 10% zużywanego oleju napędowego.