– Prezentowany model 8310 ma 313 KM, zamontowaną fabrycznie nawigację, wentylowany fotel z dynamicznym zawieszeniem pneumatycznym, funkcją ogrzewania, automatycznym dopasowaniem do ciężaru operatora oraz regulacją odcinka lędźwiowego, automatyczny system klimatyzacji oraz funkcję zmiany przełożeń układu kierowniczego, przydatną podczas jazdy na uwrociach
– wymienia poszczególne zalety Dariusz Wilanowski, menedżer produktowy w Argo Polska.
System My HMF służy do programowania sekwencji na uwrociach, łącznie z wszystkimi funkcjami hydrauliki. Ciągnik posiada 5 zaworów hydraulicznych plus rozdzielacz, co daje w sumie 7 funkcji hydraulicznych. Przedni TUZ i dwa zawory hydrauliczne na przednim TUZ-ie mogą być sterowane za pomocą hydraulicznego dżojstika. Zawory mogą być też dowolnie przypisywane do poszczególnych elementów sterowania zarówno na dedykowanym dżojstiku hydraulicznym, jak i tym głównym.
– Uwagę zwraca duży rozstaw osi ciągnika wynoszący 3 m oraz maksymalny rozmiar opon 650/65R34 oraz 900/60R42. W naszym przypadku zastosowane są opcjonalnie dostępne opony AxioBib 900, wersje niskociśnieniowe, które mogą pracować na ciśnieniu poniżej 1 bara. Ciągnik jest dobrze dociążony, po 600 kg na koło z tyłu, można też zamontować przedni balast 1800 kg. Przy odpowiednim ciśnieniu trakcja jest więc zawsze zachowana. Masa własna ciągnika to 11 ton, DMC to z kolei 16 ton
– podkreśla Dariusz Wilanowski.
Panoramiczna, czterosłupkowa kabina operatora Premiere Cab zapewnia bardzo dobrą widoczność na cały obszar roboczy. W prawym podłokietniku zamontowano wszystkie główne elementy sterujące, a wielofunkcyjny dżojstik EasyPilot ma ergonomiczny uchwyt i przejrzyste funkcje.
– Na podłokietniku umieszony jest system DSM z 12-calowym monitorem, który pozwala na ustawianie wszelkich parametrów ciągnika, w tym programowanie dżojstików, ustawiania wydatków hydrauliki, ustawiania sekwencji na uwrociach, programowanie zakresów skrzyni biegów, ustawienia tempomatów itd. System jest zgodny ze standardem Isobus
– zwraca uwagę Dariusz Wilanowski.
Ciągniki serii 8 można również przystosować do obsługi systemu prowadzenia satelitarnego PSM (Precision Steering Management) oraz wyposażyć w system zarządzania flotą i zdalnej diagnostyki firmy Landini. W ten sposób możliwa staje się szybsza diagnostyka i monitoring stanu maszyny, jej geolokalizacja, określanie zużycia paliwa, przebiegów sesji roboczych itd. Wszystkie dane mogą być przekazywane na komputer lub urządzenia mobilne.