Pojazdy do transportu buraków z serii RUW są oferowane w pojemności 27, 40 lub 50 m³, z podwoziem typu tandem lub tridem i są idealnym uzupełnieniem dla sześciorzędowych kombajnów buraczanych. Obsługiwany przez taką przyczepę kombajn zawsze pozostaje w linii i dzięki temu jest w stanie dokonać zbioru ze znacznie większej powierzchni pola, a to daje oszczędność w czasie pracy i zużyciu paliwa. Przyczepy Hawe RUW są dostarczane również jako systemy wymiany nadwozia.
Szybki rozładunek
Wozy przeładunkowe RUW bardzo dobrze sprawdzają się na długich polach, na których kombajn nie może dotrzeć do końca pola ze względu na ograniczoną pojemność zbiornika. Skrzynia ładunkowa przyczepy została więc zaprojektowana w taki sposób, aby buraki można było szybko i bez strat przeładować podczas jazdy. Wysokość pojazdu została redukowana poprzez hydraulicznie składany przenośnik taśmowy o długości 4,5 m. Szybkość rozładunku wynosi 1000 t/h i jest dostosowana do wydajności kombajnu. W zależności od pojemności wozu, rozładunek trwa od 1,5 do 2,5 minuty, przy czym operator maszyny ma zapewniony bardzo dobry widok na obszar roboczy. Przenośnik znajduje się z przodu przyczepy, ponadto zbiornik ładunkowy posiada przezroczystą ścianę przednią dla łatwego podglądu wnętrza.
Kierowanie tak dużymi pojazdami również nie sprawia problemów. Operator maszyny obsługuje pojazd za pomocą przyjaznych dla użytkownika elektrohydraulicznych elementów sterujących ze sterowaniem sekwencyjnym. Wszystkie napędy hydrauliczne są uruchamiane przez hydraulikę pokładową, która jest montowana standardowo i napędzana przez wał napędowy. W zależności od wersji pojazdu, skrętna jest jego druga lub pierwsza i trzecia oś.
Ze względu na dużą masę obciążonych pojazdów, firma Hawe poważnie podeszła także do kwestii ochrony struktury gleby, przy zapewnieniu optymalnej trakcji. Dostępne są do wyboru różne opony flotacyjne zapobiegające ugniataniu gleby, nawet w mokrych warunkach zbioru, opony do przeważającego transportu drogowego, o niskich oporach toczenia, a od 2018 r. Hawe oferuje również system gąsienicowy Camso typu TTS.
Na tylnej ścianie umieszczona jest specjalna drabinka, która zapewnia łatwy dostęp do wnętrza przyczepy w celu czyszczenia i konserwacji. Wyposażenie opcjonalne przyczepy obejmuje różne wersje ogumienia, hydrauliczne zawieszenie podwozia wraz z osią podnoszoną oraz sterowaną ręcznie, elektroniczną regulację podwozia.