Każdy samojezdny wóz paszowy Sgariboldi może być przystosowany do indywidualnych wymagań hodowcy. Seria MAV przeznaczona jest dla małych i średnich gospodarstw, a jej kompaktowa konstrukcja ułatwia manewrowanie w najmniejszych przestrzeniach. Wyposażona jest w centralnie zamontowany 4-cylindrowy silnik Volvo (Stage V) o mocy 175 KM. Posiada przedni napęd, dwie skrętne osie, a w opcji jest napęd na 4 koła. Maksymalna prędkość jazdy wynosi 20 km/h. Wspomniana technologia Monofeeder to zaawansowany system tnąco-mieszający z pojedynczym poziomym ślimakiem, który gwarantuje maksymalną niezawodność eksploatacyjną.
Wyposażenie standardowe wozu obejmuje ramię załadowcze z płytami z blachy nierdzewnej w strefach ścieralnych, elektroniczne sterowanie prędkością podnośnika wyładowczego, system ważenia z programowalnym monitorem, a także system wentylacji i ogrzewania kabiny. Dostępna na specjalne zamówienie jest wersja bez frezu ładującego.
Podobne możliwości daje seria Guliver, która wyróżnia się jednak panelowym systemem mieszania, w którym wyodrębnione są dwa etapy przygotowania paszy. W pierwszym następuje cięcie przez frez ładujący, który zapewnia maksymalną wydajność pracy nawet przy najtrudniejszych komponentach i najlepiej sprawdza się w połączeniu z zamontowaną sieczkarnią. Drugi etap to właściwe mieszanie, gdzie zbiornik zostaje równomiernie wypełniony poprzez programowalny system załadunkowy, a następnie wszystkie produkty są mieszane bez uszkadzania ich struktury.
W dużych gospodarstwach sprawdzi się na pewno linia Combi z 6-cylindrowym silnikiem John Deere (Stage V) o mocy 248 KM zamontowanym w tylnej części maszyny, automatyczną skrzynią, dwiema skrętnymi osiami lub napędem na 4 koła. Wozy Combi posiadają również jeden z najbardziej zaawansowanych systemów hydraulicznych na rynku oraz opcjonalnie hydrauliczne zawieszenie z systemem samopoziomowania.
Mały, ale niezwykły jest z kolei model Koala w wersji 1- lub 2- ślimakowej, z 24- lub 48-konnym silnikiem wysokoprężnym firmy Yanmar. Ta wersja jest idealna dla najmniejszych hodowli, cechuje ją przy tym zwinność, szybkość i wyjątkowa w tej klasie maszyn wydajność. Konstrukcja wozu jest uproszczona, mamy tutaj ślimaki ze specjalnymi nożami, grawitacyjny podajnik paszy z boku maszyny i hydraulicznie otwierane zasuwy podajnika. Stanowisko operatora jest w formie platformy, układ wspomagania kierownicy z systemem czujnikowym zapewnia maksymalną zwrotność wozu.