Nokian - nowe opony do najcięższych zastosowań
Wszystkie nowości zamontowano na ciągniku Valtra - z przodu opony 28-calowe, a z tyłu 38-calowe. Ground King została opracowana jako uniwersalna opona do użytku w lesie, w terenie oraz na drogach. Jej nowy, uniwersalny profil - tzw. układ Hybrilug, zaprojektowano specjalnie z myślą o takich zastosowaniach. Inną nowość, oponę Tractor King, opracowano pod kątem stosowania w lasach, podczas prac ziemnych i budowy dróg, jak również pod kątem szybkiej jazdy transportowej. Z kolei linia Hakkapeliita Tri 2, znanych opon zimowych, zyskała nowe wymiary, zaś Tri 2 Extreme Steel to opona opracowana pod kątem najcięższych zastosowań, umożliwiających stosowanie łańcuchów.
W przypadku linii opon rolniczych przewidziano system monitorowania opon „Nokian Tyres Intuitu“, w którym czujniki wbudowano w opony, a temperatura i ciśnienie powietrza są wyświetlane w czasie rzeczywistym na telefonie komórkowym, na którym zainstalowano specjalną aplikację. Monitorowane ogumienie ma gwarancję dłuższą o rok.
Vredestein i duże opony flotacyjne
Vredestein jest członkiem grupy Apollo kontrolującej m. in. marki radialnych opon rolniczych i opon diagonalnych. Vredestein to specjalista w dziedzinie opon flotacyjnych. Nowością tej firmy jest opona Flotation Trac XL, o aktualnie największej średnicy (2,15 m) na rynku, w wersji 900/65 R 38 IMP 191 D. Opony te opracowano specjalnie z myślą o wozach asenizacyjnych i stanowiły one punkt centralny targowego stoiska. Flotation Trac XL są również dostępne w rozmiarze 900/65 R 32.
Kolejnym ważnym punktem prezentacji były opony do ciągników. Na pierwszym miejscu znalazły się opony 710/70 R 42 Traxion XXL poddane nowemu testowi trwałości DLG. Przedstawiono również nową linię Traction 65 w rozmiarze 650/65 R 42 158 D, generujące bardzo niski poziom hałasu.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 07/2020 - zamów:
bezpłatny egzemplarz lub prenumeratę