Nowości

Deutz-Fahr - nowe modele serii 5TB

Data publikacji:

Nowe modele Deutz-Fahr serii 5TB, wyznaczają standardy w  klasie ciągników mechanicznych bez kabiny. Konstrukcja tych ciągników predysponuje je do prac w tunelach, w niskich pomieszczeniach oraz pod koronami drzew. Maszyny wyróżniają się przy tym swoją wyjątkową wszechstronnością, stabilnością. Są proste w obsłudze, a jednocześnie bardzo nowoczesne. Sprawdzą się z pewnością w uprawach sadowniczych jak i polowych, ponieważ mogą współpracować także z maszynami obsługiwanymi zwykle przez większe traktory.

    Deutz Fahr serii 5TB

Za napęd ciągników 5TB odpowiada najnowsza generacja 4-cylindrowego silnika FARMotion 45, która spełnia wymagania europejskiej normy emisji spalin Stage V. Ponadto silnik wyposażony został w innowacyjne rozwiązania takie jak np. wentylator ze sprzęgłem wiskotycznym, turbosprężarkę, Intercooler oraz elektronicznie sterowany układ wtryskowy Common Rail z nowymi wtryskiwaczami z dyszami 7-otworkowymi.

Zaawansowana technologia zapewnia w tym przypadku niższe koszty eksploatacyjne, mniejsze zużycie paliwa, wysoki moment obrotowy oraz moc. Model 5105 TB dysponuje 106 KM oraz momentem obrotowym na poziomie 433 Nm osiąganym przy 1400 obr/min, wersja 5115 TB to już 116 KM i moment 472 Nm także przy 1400 obr/min. System oczyszczania spalin ciągników zawiera zewnętrznie  chłodzony układ EGR, katalizator oksydacyjny DOC oraz zespół katalizatora SCR ze zintegrowanym filtrem cząstek stałych DPF.

W kwestii przenoszenia napędu Deutz Fahr oferuje wiele możliwości konfiguracyjnych. Podstawą jest 5-biegowa  skrzynia z dwoma zakresami i mechanicznym rewersem, która zapewnia 10+10 przełożeń i prędkość maksymalną 40 km/h. Oprócz tego dostępna jest również wersja 20+20 z dwoma półbiegami Powershift Hi-Lo oraz dodatkowo skrzynia doposażona  w reduktor, która dzięki temu posiada aż 40+40 przełożeń. Układ napędowy można wyposażyć w rewers elektrohydrauliczny PowerShuttle z funkcją  Stop&Go, co pozwala na użytkowanie ciągnika bez konieczności wciskania pedału sprzęgła. Na dźwigni zmiany biegów znajduje się przycisk sprzęgła ComfortClutch pozwalający na sprawną zmianę biegów głównych.

Duże możliwości niewielkich ciągników

Standardowe wyposażenie ciągników serii 5TB stanowi elektrohydraulicznie sterowany WOM z modulowanym startem wałka. Producent oferuje różne kombinacje prędkości wału odbioru mocy takie jak 540, 540ECO, 1000, 1000ECO, a także wersję WOM synchro. Układ hydrauliczny można wyposażyć w trzy pary hydrauliki, gniazda push-pull oraz zbiorniczki do zbierania wypływającego oleju. Obwody hydrauliczne sterowane są mechanicznie za pomocą dźwigni. Maksymalny udźwig podnośnika tylnego wynosi 4525 kg, opcjonalny podnośnik przedni może obsłużyć osprzęt o wadze do 2100 kg. Ciągniki Deutz Fahr są bardzo stabilne, ich nisko umieszczony środek ciężkości oraz układ hamulcowy na cztery koła, gwarantują najwyższy poziom bezpieczeństwa także w pracy na zboczach. Wzmocnione osie przednie zapewniają wytrzymałość, łatwość manewrowania i bezpieczeństwo użytkowania.

Stanowisko operatora ma postać platformy z ergonomicznie rozmieszczonymi elementami sterowania. Platforma osadzona jest na Silent-Blockach, które dobrze izolują operatora od wibracji i zwiększają poczucie komfortu w nierównym terenie. Składana rama bezpieczeństwa oferowana jest  w dwóch wersjach. 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.