Artykuł

Valtra Serii G piątej generacji

Valtra Serii G piątej generacji

Najnowsze, zaprojektowane od podstaw ciągniki z serii G to pierwsi spośród wszystkich ciągników Valtra przedstawiciele piątej generacji. Nowa Valtra G, zaprezentowana podczas odbywającej się online konferencji prasowej, plasuje się pomiędzy popularnymi seriami A i N, i jest już dostępna w sprzedaży.

Zobacz także: Terra Variant czyli wydajność na najwyższym poziomie

    Serię G tworzy 5 modeli o mocy od 105 do 135 KM (tryb transportowy na biegu B5 lub wyższym - od 110 do 145 KM) - ciągniki wyposażone są w ekonomiczne, kompaktowe (niska maska ciągnika), 4,4-litrowe, 4-cylindrowe silniki AGCO Power, z wtryskiem common rail, zgodne z normą Stage V (bez recyrkulacji spalin). Maksymalny moment obrotowy wynosi (w zależności od modelu) od 440 do 550 Nm (w trybie transportowym - 470-560 Nm). W ramach tej serii warto zwrócić uwagę na ciągnik G125 Eco - oszczędny pod względem zużycia paliwa model EcoPower, pozwalający kierowcy wybrać tryb Power lub Eco, który obniża prędkość obrotową silnika przy jednoczesnym zwiększaniu momentu obrotowego (w trybie transportowy aż o 15 Nm więcej niż G125 w wersji standardowej).

    W różnych wersjach

    W nowej serii G zastosowano skrzynię biegów 24+24R z czterema zakresami i sześcioma biegami Powershift. Zmiana biegów od zakresu B do C oraz C do D następuje automatycznie, co znacznie ułatwia obsługę ciągnika, szczególnie na drogach. Hamulec postojowy zintegrowany jest z dźwignią zmiany biegów przód-tył, co jest rozwiązaniem charakterystycznym dla pojazdów Valtra, a ponadto kierowca może również zaprogramować własne ustawienia przekładni. Dostępne są również biegi pełzające, zapewniające prędkość od 120 m/h. Ciągniki w wersji Versu można obsługiwać tylko za pomocą dźwigni napędu, zaś dzięki funkcji AutoTraction inne modele także nie wymagają zbyt dużego wykorzystania sprzęgła. Funkcja zatrzymania na wzniesieniu (hill-hold) pozwala utrzymać ciągnik w bezruchu nawet na stromych wzgórzach bez konieczności używania hamulca. Modele HiTech posiadają otwarty układ hydrauliczny o wydatku 100 l/min, podczas gdy modele Active i Versu wyposażone są w hydraulikę z czujnikiem obciążenia o wydajności 110 l/min, gwarantującą płynną pracę także z większymi ładowaczami lub maszynami. Z przodu i z tyłu pojazdu można zamontować do 4 bloków hydraulicznych. Modele Versu dostępne są z maksymalnie 5 zaworami hydrauliki zewnętrznej z tyłu i maksymalnie 4 z przodu. Minimalna siła podnoszenia z tyłu to 50 kN w całym zakresie podnoszenia oraz 30 kN z przodu. Dostępny jest również przedni WOM. Przy wykorzystaniu WOM-u z tyłu pojazdu dostępna jest funkcja regulacji zależnej od prędkości jazdy oraz dwie dodatkowe prędkości WOM-u.

    Kabina od nowa

    Seria G zwraca uwagę nową, wygodną, cichą, bardzo przestronną i funkcjonalną kabiną, której dużym atutem jest znakomita widoczność z miejsca kierowcy (przeszklenia o powierzchni 5,7 m², panoramiczny dach). Modele Versu z interfejsem SmartTouch mogą zyskać dostęp do takich samych funkcji SmartFarming, jak większe modele z Serii N i T. Dostępne są również modele Active, wyposażone w układ automatycznego prowadzenia i funkcje dla rolnictwa precyzyjnego, które można aktywować za pomocą terminala SmartTouch Extend.

    Również do lasów

    Zgodnie z filozofią Valtry, również nowa seria G, dzięki modułowej budowie oraz długiej liście wyposażenia, jest „szyta” pod zamówienie już w fabryce, także w zakresie nietypowych opcji w studiu Valtra Unlimited w Suolahti. Do nowych modeli dedykowane są także ładowacze czołowe zintegrowane z podwoziem - funkcja asystenta hydrauliki automatycznie zwiększa prędkość obrotową silnika, a trzecia sekcja ładowacza czołowego (Live 3) umożliwia jednoczesne korzystanie z aż trzech różnych funkcji ładowacza czołowego. Oprócz prac polowych i rolniczych, pojazdy serii G nadają się również do prac leśnych - tak jak wszystkie poprzednie ciągniki Valtra. Do takich zadań pojazdy z serii G można wyposażyć w wąskie błotniki, stalowy zbiornik paliwa, szyby poliwęglanowe, opony leśne, obrotowy fotel kierowcy i osłonę kabiny. Można też zamontować na nich dodatkowy zestaw świateł, w skład którego wchodzą 4 przednie światła robocze, a także 6 świateł tylnych, które włączają się automatycznie podczas cofania, jeszcze bardziej ułatwiając pracę w ciemności.

    Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 17-18/2020 - zamów:

    bezpłatny egzemplarz prenumeratę


    Reklama
    Powiązane artykuły