Zmiany zaszły w rotorze z napędem i zespole tnącym. Magnon 11 dzięki 84 nożom osiąga pierwszorzędną teoretyczną długość cięcia wynoszącą zaledwie 22 mm, co jest niespotykane na rynku przyczep zbierających. Zastosowano tutaj również sprawdzony system ochrony noża Exact-Cut, który dzięki funkcji natychmiastowego wyzwalania i automatycznego cofania, indywidualnie chroni każdy nóż. W razie potrzeby 84 noże z dwustronnymi ostrzami można odwrócić, zespół tnący nie posiada żadnych punktów smarowania, przez co wymaga minimalnej konserwacji. Zęby transportowe zintegrowanego rotora są wyposażone w płytki zębów Hardox o szerokości 10 mm, posiadają także dodatkowe zbrojenie na ich końcach. Takie rozwiązanie zapewnia równomierną jakość cięcia przy minimalnym zużyciu.
Przekładnia w kąpieli olejowej ze zintegrowanym zespołem planetarnym napędza wirnik, ale ze względu na duże prędkości w układzie napędowym obciążenie podzespołów jest niższe. Przyczepa zbierająca Magnon 11 jest wyposażona w przekładnie napędowe o wzmocnionej konstrukcji i zabezpieczenie 3000 Nm, przez co niezawodnie przejmuje nawet wysoką moc ciągnika i zapewniona jest przy tym długa żywotność podzespołów.
Nowy model przyczepy Strautmann Magnon 11 pojawi się na rynku już w sezonie 2024 jednak w ograniczonej ilości. Produkcja pełnoseryjna zaplanowana jest na 2025 r.