Aktualności

Rynek ciągników używanych w Polsce na lekkim minusie

Data publikacji:

Poprawiająca się koniunktura na rynku ciągników nowych przekłada się na nieco niższy popyt w segmencie ciągników używanych. W całym 2020 r. zarejestrowano 17 395 szt. „używek”, podczas gdy w styczniu-grudniu 2019 r. było to 17 648 sztuk ciągników używanych. Oznacza to spadek o 1,4%.

Najpopularniejsze marki

Na koniec rzut oka na najpopularniejsze marki w gronie ciągników używanych - nie dziwi już, że ich lista istotnie różni się od „topowych” ciągników nowych. W 2020 r. najpopularniejszą marką wśród „używek” była marka John Deere - 2500 sztuk, udział w rynku 14,4%, a na pozostałych miejscach podium uplasowały się: Massey Ferguson (2095 sztuk, 12%) i Renault (1842 sztuki, 10,6%). Taka sama była kolejność na czołowych miejscach w 2019 r.

Analizując rynek ciągników używanych według struktury wiekowej, w grupie pojazdów w wieku do 5 lat zdecydowanie dominuje marka Belarus, w przedziale 6-10 i 11-20 lat - John Deere, zaś powyżej 20 lat - Massey Ferguson. Marka John Deere była w 2020 r. numerem jeden w województwach: dolnośląskim, kujawsko-pomorskim, lubuskim, śląskim, warmińsko-mazurskim, wielkopolskim i zachodniopomorskim. Z kolei marka Massey Ferguson była najpopularniejszą marką w województwach: lubelskim, łódzkim, małopolskim, mazowieckim, podkarpackim i świętokrzyskim. Najchętniej rejestrowaną marką ciągników w woj. opolskim był Fendt, w woj. podlaskim - Belarus, zaś w woj. pomorskim - Ursus.

Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.