System Electra - Evolving Hybrid wdrożony dla ciągnika Rex 4 powstał dzięki zaangażowaniu Grupy Argo Tractor, która opracowała zarówno część mechaniczną, jak i komponenty elektryczne tego oryginalnego projektu.
Innowacyjny napęd hybrydowy
Ciągnik Landini Rex 4 wyposażony został w napęd hybrydowy, w którym podstawową jednostką jest silnik Diesla o mocy 110 KM. Stanowi on źródło mocy do zasilania dwóch silników elektrycznych napędzających przednią, amortyzowaną oś. W układzie napędowym znajdują się również czujniki, elektroniczne elementy sterujące, generator oraz akumulator służący do odzyskiwania energii podczas hamowania i zwalniania. Całym systemem zarządza moduł PMS (Power Management System), który nadzoruje pracę wszystkich urządzeń oraz steruje silnikiem i generatorem za pośrednictwem odpowiednich falowników.
Ważnym elementem nagrodzonego ciągnika jest też półautomatyczna skrzynia biegów z dżojstikiem, zastosowana w miejsce tradycyjnej, mechanicznej dźwigni. W tym rozwiązaniu dżojstik przesyła swoje dane wejściowe do elektronicznej jednostki (ECU), która steruje siłownikami umożliwiającymi działanie przekładni. Gdy warunki wymagane do zmiany biegu są spełnione, ECU sygnalizuje siłownikom, aby przestawiły przekładnię do żądanego położenia. Nowy napęd i skrzynia biegów dają sumarycznie wiele korzyści w postaci zmniejszenia zużycia paliwa o 10%, niższego poziomu hałasu i emisji zanieczyszczeń.