Ważący 10,72 t model 9080 legitymuje się obciążeniem wywracającym 5290 kg (z łyżką), a w pozycji złamanej - 4675 kg, oraz wysokością podnoszenia 4,26 m (punkt obrotu łyżki) i wysypu 3,27 m. Teleskopowy Weidemann 9080T o masie własnej 11,21 t ma natomiast obciążenie wywracające 6594 kg (3495 kg z wysuniętym teleskopem), a z ramą złamaną - 5871 kg (3112 kg wysunięty), i podnosi maksymalnie na wysokość 5,48 m, a wysypuje na 4,56 m.
Nowa przekładnia
Oba modele napędzane są silnikami Deutz TCD o mocy 100 kW/136 KM (standard) lub 115 kW/156 KM (opcja), zgodnymi z normą emisji Stage IV (gotowe na Stage V), dzięki zastosowaniu układów DOC, DPF i SCR. Standardowo maszyny osiągają prędkość do 20 km/h, a w opcji do 30 lub 40 km/h. Zwraca uwagę nowa potężna, bezstopniowa przekładnia hydrostatyczna Power Drive 370 (opcja), zapewniająca wyższą siłę uciągu i prędkość jazdy niż wcześniejsze rozwiązania, przy zachowaniu zwartej budowy, wydajności i łatwej obsługi. Prędkość zmienia się płynnie, bez przełączania zakresów i zakłóceń trakcji w całym zakresie do 40 km km/h.
Nowe modele oferują dużą siłę uciągu, ze wzrostem o nawet 25% (opcja), dzięki czemu mogą holować przyczepy o masie do 18 t, na co pozwala homologacja ciągnikowa oraz zaczepy dostępne w bogatym wyborze, nieograniczające prześwitu (50 cm) gdy nie są używane (obracane o 90°), oraz instalacja pneumatyczna i hydrauliczna do hamulców.
Duże kompakty
Weidemann zawsze stara się konstruować maszyny o jak najmniejszych rozmiarach, dlatego nowe modele należą w swojej klasie do kompaktów (m.in. szerokość 2,39 m) o dobrej zwrotności (promień skrętu do kół 4,9 m) i zdolności jazdy w terenie (wahliwa tylna oś). Do priorytetów producenta należą także wydajność, wszechstronność, komfort i ergonomia. Duże możliwości zapewnia hydraulika robocza o wydatku 150 l/min (opcja 180 l/min) i dobre wyposażenie, w tym dodatkowe obwody hydrauliczne dla osprzętu (3. standard, 4. opcja), z przepływem regulowanym precyzyjnie pokrętłem „Jog Dial” (standard), hydrauliczny sprzęg osprzętu (standard), redukcja ciśnienia na szybkozłączach ułatwiająca podłączanie (standard), układ stabilizacji ramienia (opcja).
Przyjazne środowisko pracy tworzy przestronna kabina o dobrej widoczności, z dużym wyświetlaczem (7’’) oraz wielofunkcyjnym proporcjonalnym dżojstikiem, ze zintegrowanym przełącznikiem kierunku jazdy oraz przyciskiem blokady mechanizmu różnicowego.
SS
fot. firmowe