Aktualności

Nowy standard Lovol: zielona i inteligentna fabryka maszyn rolniczych

Data publikacji:

LOVOL Intelligent Agricultural Machinery Manufacturing Base to nowoczesne centrum produkcyjne, które wyznacza nowe standardy w chińskim przemyśle maszyn rolniczych. Obiekt łączy zaawansowaną technologię, ekologiczną produkcję i cyfrowe zarządzanie, stając się pierwszą „Zieloną Inteligentną Fabryką” w swojej branży.

    Nowy standard Lovol: zielona i inteligentna fabryka maszyn rolniczych

Ekologiczna innowacja i energooszczędność

W warsztacie malarskim zastosowano technologie redukujące emisję lotnych związków organicznych, w tym farby wodne, cyrkonową obróbkę powierzchni, energooszczędne suszenie i systemy oczyszczania LZO. Inwestycje te sprawiają, że fabryka spełnia najwyższe standardy środowiskowe.

Projekt realizowany jest na terenie o powierzchni 776 akrów (ok. 51,7 ha), z czego sam warsztat montażowy zajmuje 17 ha. Całkowita wartość inwestycji wynosi około 500 mln euro. Budowa została podzielona na dwa etapy.

Produkcja dużej mocy – Faza I

Pierwsza faza, już działająca, skupia się na produkcji ciągników o dużej mocy oraz pracach badawczo-rozwojowych. Zakład obejmuje pełny cykl produkcyjny – od obróbki i montażu podwozia, przez malowanie, po finalne testy. Fabryka ma zdolność wytwarzania 100 000 ciągników rocznie, a nowoczesna linia produkcyjna pozwala na produkcję jednego pojazdu co cztery minuty.

Rozbudowa możliwości – Faza II

Drugi etap, będący w trakcie realizacji, zakłada budowę centrum badawczo-rozwojowego, fabryki KD oraz logistycznego centrum dystrybucji. Docelowo będzie ono zdolne do wysyłki 400 kompletnych maszyn i komponentów dziennie na rynki międzynarodowe.

Zaawansowana automatyzacja i inteligencja

Zakład wyposażony jest w 500 robotów przemysłowych. Automatyzacja sięga 93% na linii obróbki, 72% na linii spawania i 95% w lakierni. Zaawansowane systemy produkcyjne zwiększają wydajność, precyzję i jakość produktów.

Na terenie fabryki działa ponad 100 pojazdów AGV do automatycznego transportu materiałów. Systemy umożliwiają zautomatyzowane skanowanie i rozpoznawanie obrabianych komponentów, a także inteligentny dobór narzędzi i osprzętu do obróbki. Zrobotyzowane pistolety czyszczące wykonują czyszczenie 360 stopni w różnych pozycjach. Linie produkcyjne są wyposażone w w pełni zautomatyzowane roboty spawalnicze, urządzenia do montażu ciśnieniowego z pełnym serwomechanizmem oraz ramiona robotyczne aplikujące klej do szkła. Magazyn obsługiwany jest w pełni bezzałogowo – od inwentaryzacji po wydanie produktów – z koordynowaną dystrybucją materiałów za pomocą robotów transportu naziemnego i powietrznego.

Cyfrowe zarządzanie i nowoczesna logistyka

System zarządzania cyfrowego analizuje dane w czasie rzeczywistym, optymalizując wydajność, jakość i koszty produkcji. Pozwala to na pełne śledzenie cyklu życia produktu i usprawnienie całego procesu – od zamówienia po dostawę. Cyfrowe systemy ERP, MES i WMS współpracują ze sobą płynnie, zapewniając monitorowanie produkcji, stanu urządzeń i jakości. Dzięki zastosowaniu cyfrowego bliźniaka możliwa jest precyzyjna kontrola każdego etapu produkcji i logistyki.

Technologie 5G i elastyczne linie montażowe

Fabryka korzysta z rozwiązań 5G+, które wspierają inteligentne linie produkcyjne AGV. Pozwalają one na elastyczne dostosowanie się do produkcji mieszanej. Wysoka precyzja działania ponad 100 robotów i urządzeń cyfrowych podnosi standardy produkcji maszyn rolniczych, osiągając dokładność obróbki na poziomie mikronów.

Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.