McHale R80-90 – największa zgrabiarka w ofercie
Na sezon 2026 McHale rozszerza swoją linię zgrabiarek o nowy model R80-90 – największą zgrabiarkę centralną w dotychczasowej ofercie producenta. Maszyna umożliwia pracę z szerokością roboczą od 8 do 9 m. Została zaprojektowana z myślą o maksymalnej wydajności i precyzji zgrabiania, co przekłada się na lepszą jakość pokosu oraz większą efektywność prasowania.
Model R80-90 wyposażony jest standardowo w szereg nowoczesnych rozwiązań technicznych, takich jak: regulacja wysokości rotorów, hydrauliczna regulacja szerokości roboczej, indywidualne podnoszenie rotorów oraz regulacja krzywki ramienia palców. Takie funkcje pozwalają na dopasowanie parametrów pracy do różnorodnych warunków polowych i rodzaju zbieranej masy zielonej.
McHale V6-II i V8-II – nowa generacja pras zmiennokomorowych
McHale zaprezentuje także drugą generację pras zmiennokomorowych: V6-II oraz V8-II, w tym modele V6750-II i V8950-II. Kluczową nowością jest wprowadzenie systemu ISOBUS jako wyposażenia standardowego. Dodatkowo dostępna jest konsola ISOPlay 6, pozwalająca na pełną obsługę maszyny nawet w przypadku ciągników bez obsługi ISOBUS.
Nowa seria pras została zoptymalizowana pod kątem precyzji formowania beli i komfortu pracy operatora. Wśród zastosowanych technologii znajdują się wskaźniki kształtu beli oparte na czujnikach tensometrycznych (Load Cell Bale Shape Indicators), system aktywnej kontroli gęstości (Active Density Control), a także funkcjonalność TIM (Tractor Implement Management), umożliwiająca prasie przejęcie wybranych funkcji ciągnika.
TerraDrive – napęd osiowy dla trudnego terenu
Trzecią nowością McHale na sezon 2026 jest opcjonalna oś napędowa TerraDrive, dostępna dla prasy McHale Fusion 4 Plus. Rozwiązanie to znacząco zwiększa mobilność maszyny na terenach o utrudnionym dojeździe, w tym na podmokłych użytkach zielonych czy na stromych zboczach.
System TerraDrive wykorzystuje hydrauliczne silniki montowane w piastach kół, które aktywnie wspierają napęd maszyny. Praca układu jest automatycznie zatrzymywana na czas owijania beli. Rozwiązanie jest kompatybilne zarówno z ciągnikami ISOBUS, jak i bez tego standardu.