Firma Cummins twierdzi, że silniki wodorowe oferują liczne korzyści producentom OEM oraz właścicielom i operatorom sprzętu, w tym możliwość wykorzystania znanych już mechanicznych układów napędowych oraz potencjał integracji sprzętu odzwierciedlający możliwości obecnych układów napędowych.
Producent jednostek napędowych produkuje obecnie elektrolizery do oddzielania wodoru od wody. Wytworzone w ten sposób ekologiczne paliwo wodorowe może być stosowane w nowym silniku, wytwarzającym niemal zerową emisję CO2 i niemal zerowy poziom NOx.
Prace firmy nad wodorem obejmują również produkcję ogniw paliwowych i rozwiązań w zakresie magazynowania, a partnerstwo joint venture Cummins ze specjalistą w zakresie magazynowania wodoru firmą NPROXX daje możliwość zintegrowania ogniwa paliwowego lub silnika wodorowego ze zbiornikami z gazem.
Srikanth Padmanabhan, prezes segmentu silników w firmie Cummins powiedział, że firma jest:
– Podekscytowana potencjałem silnika wodorowego w zakresie ograniczania emisji, zapewniając jednocześnie moc i osiągi dla klientów. Wykorzystujemy wszystkie nowe platformy silnikowe wyposażone w najnowsze technologie mające na celu zwiększenie gęstości mocy, zmniejszenie tarcia i poprawę sprawności cieplnej, co pozwala nam uniknąć typowych ograniczeń wydajności i kompromisów w zakresie wydajności związanych z przestawieniem silników wysokoprężnych lub silników na gaz ziemny na paliwo wodorowe. Dokonaliśmy znacznego postępu technologicznego i będziemy nadal iść naprzód. Jesteśmy optymistycznie nastawieni do wprowadzenia tego rozwiązania na rynek.