Aktualności

70 drzew na 70-lecie Tama

Data publikacji:

Obfitujący w wiele wydarzeń o znaczeniu globalnym rok 1950 był także rokiem narodzin firmy Tama. Wtedy właśnie założyciele przedsiębiorstwa z Mishmar Ha’Emek w Izraelu posadzili małe nasionko, pielęgnowane z troską i olbrzymim zaangażowaniem. Wyrósł z niego największy na świecie producent siatki do bel i jeden z największych producentów sznurka rolniczego, który w tym roku obchodzi 70-lecie swojej działalności, świętowanej w Polsce akcją sadzenia 70 drzew uświetniających ten jubileusz.

Profil działania firmy Tama w kolejnych latach ewoluował, ale od samego początku firma wzrastała wraz z rozwojem nowoczesnej technologii rolniczej - zgodnie z hasłem „Together we grow”. Od 2009 r. firma działa za pośrednictwem swego oddziału - Tama Polska - aktywnie również na naszym rynku.  Potentat w tym segmencie rynku wytwarza swoje produkty w 9 fabrykach, z których jedna - w Świdnicy - zlokalizowana jest w Polsce. Podstawowym produktem firmy Tama jest siatka rolnicza, produkowana od 1988 r. i od tego czasu sukcesywnie unowocześniana. Oferta w tym zakresie obejmuje siatki standardowe: Astra, Ecobull, Covernet (2000, 3000 i 3600 m), a także siatki Premium TamaNet+ (2800, 3800 i 4500 m). W asortymencie Tamy są także sznurki rolnicze typu: HD, LSB, 130, 500 i 750. Polskie przedstawicielstwo producenta jest także dystrybutorem folii do produkcji sianokiszonki w belach.

Po pierwsze środowisko

Firma Tama była świadkiem i uczestnikiem dynamicznych przemian i skoków technologicznych, które dokonywały się w branży. Dostrzega również szereg zagrożeń, z którymi przyjdzie zmierzyć się w niedalekiej przyszłości. Jednym z tych palących problemów jest ochrona środowiska. Firma Tama angażuje się w działania na rzecz zmniejszenia ilości odpadów z tworzyw sztucznych. – Jesteśmy firmą, która w procesie produkcji wykorzystuje plastik. Głęboko na sercu leży nam jednak ograniczanie jego zużycia. Dlatego też firma Tama od wielu lat promuje rozwiązania przyjazne środowisku. Doskonałym tego przykładem jest to, że wykorzystanie naszych siatek przekłada się na 20-30% mniejsze zużycie plastiku na belę w porównaniu z konkurencją. Oczywiście przez cały czas pracujemy nad tym, aby nasze rozwiązania były jeszcze bardziej przyjazne dla środowiska. Wdrażamy działania mające na celu recykling produktów do pakowania plonów. Niestety obowiązujące w Polsce przepisy prawa sprawiają, że sami nie jesteśmy w stanie tego udźwignąć, a ze strony decydentów i konkurencji nie widzimy chęci rozwiązania problemu, który jest coraz bardziej dokuczliwy dla rolników – przekonuje Jakub Tobolski, dyrektor handlowy Tama Polska.
Polski oddział firmy Tama postanowił wykorzystać okazję jaką jest 70. rocznica powstania firmy, aby zasygnalizować jak ważna jest dbałość o środowisko naturalne. – Wspólnie z naszymi klientami - zarówno dystrybutorami, jak i rolnikami - rozpoczynamy akcję sadzenia drzew. Dokładnie 70 drzew - na 70 lecie firmy. Mamy nadzieję, że akcja ta zaangażuje wiele osób i pokaże, że ochrona środowiska to nie tylko decyzje polityczne, ale codzienne działania każdego z nas – uważa Jakub Tobolski. Pierwsze 10 drzew w ramach jubileuszowej akcji Tamy zostało posadzone 24 lutego w częstochowskiej firmie Majmex, będącej długoletnim partnerem handlowym pomysłodawcy tego przedsięwzięcia. – Jest to godne podziwu, że chociaż jedna firma, z którą współpracuje dba o ekologię. Jest mi miło, że możemy posadzić kilka z tych drzew właśnie u nas, w Częstochowie – mówi Józef Maj, właściciel firmy Majmex.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 04/2020 - zamów:

bezpłatny egzemplarz lub prenumeratę

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.