Wzrost eksportu polskiej żywności
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa poinformował, że wartość eksportowanych towarów rolno-spożywczych z roku na rok rośnie. Od stycznia do sierpnia br. sprzedaż polskiej żywności osiągnęła wartość 21,9 mld euro tj. o 6 proc. wyższą niż rok wcześniej.
Eksport produktów rolno-spożywczych - Polska w czołówce
Jak podaje Polski Instytut Ekonomiczny, wartość światowych obrotów handlowych produktami rolno spożywczymi wyniosła w roku 2018 3,1 biliona dolarów. Największym światowym eksporterem tych produktów jest Unia Europejska. Polska z eksportem o wartości 34,7 mld dolarów należała do czołowych eksporterów żywności, zajmując 7. pozycję w UE i 13. na świecie.
ASF odciska piętno na Europie
Zaraza świń wywindowała eksport wieprzowiny do Chin o 52 procent - podaje Rzeczpospolita.
Polska największym eksporterem na Ukrainie
Choć to Ukraina ma najwspanialsze czarnoziemy, to Polska eksportuje najwięcej swoich produktów rolnych na ten rynek.
Eksport znaczy więcej
Do tego, że polscy producenci maszyn rolniczych coraz skuteczniej rozpychają się na rynkach zewnętrznych, nie trzeba przekonywać praktycznie nikogo. Z podobną skutecznością poczynają sobie zresztą producenci części zamiennych i podzespołów, a także urządzeń i materiałów z szeroko pojętego zaopatrzenia rolnictwa. Firmy te wykorzystują praktycznie każdą nadarzającą się okazję, aby zdobywać serca rolników europejskich i na innych kontynentach, czego dowodzi choćby silna reprezentacja polskiego przemysłu podczas targów Agritechnica. Ale nie tylko, bo ostatnio przedstawicieli zakładów produkcyjnych znad Wisły można było spotkać podczas… konferencji dilerów Promodis pod Orleanem we Francji.
Wpływ działań promocyjnych na wzrost eksportu polskiej żywności
Eksport polskiej żywności rośnie w tempie dwucyfrowym. Zdaniem dyrektora Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa ten wynik mógłby być jeszcze lepszy, gdyby działania promocyjne prowadzone były w bardziej zintegrowany sposób. Rok 2017 był dla polskich eksporterów bardzo udany. Wyeksportowano żywność za 25,7 mld euro, co stanowi ok. 13 proc. wartości polskiego eksportu.
Armatrac/Mahindra - Korzystny mariaż
Turecka marka ciągników Armatrac łączy swoje siły z indyjskim koncernem Mahindra. Debiutujący w tym roku na rynku europejskim (premierowe stoisko na Agritechnice) potężny holding przemysłowy stawia na współpracę z działającą od 2003 r. firmą Erkunt Tractor Industries, do której należy marka Armatrac.