[ATR] Technika

Zuidberg pokazuje plusy gąsienic

Data publikacji:

System napędu gąsienicowego przyczynia się do mniejszego zagęszczania gleby podczas prac polowych, ciężar maszyny rozkładany jest bowiem na większą powierzchnię jednostkową. Tymczasem firma Michelin stwierdziła, że nowoczesne opony Ultraflex dają mniejsze zagęszczenie gleby niż gąsienice. Holenderski magazyn Boerderij wspólnie z Wageningen UR postanowili to sprawdzić i przeprowadzili badania porównawcze stopnia zagęszczenia gleby kombajnem z gąsienicowym układem jezdnym i kombajnem na oponach Ultraflex.

Celem badania było ostateczne zdefiniowanie różnic w zagęszczeniu gleby w obu systemach. Do badań zastosowano kombajn Vervaet 617 dla gąsienic Zuidberg oraz drugi kombajn dla opon Michelin CerexBib-IF 900/60 R38. Test został przeprowadzony z pełnym zbiornikiem ładunkowym. Z przeprowadzonych badań sformułowano następujące wnioski. Gąsienice przy pełnym obciążeniu kombajnu zagęszczają glebę mniej niż niskociśnieniowe opony Ultraflex, jednak nawet z nimi podłoże jest nadal zagęszczane.

Nowoczesna opona Ultraflex posiada większą powierzchnię kontaktu z podłożem i może przy tym samym obciążeniu koła pracować przy niższym ciśnieniu niż opona konwencjonalna. Niestety duże obciążenia kół wymagają wysokiego ciśnienia w oponach. W ten sposób przewaga niskociśnieniowej opony Ultraflex nieco zanika. Klasyczna radialna tylna opona ma najbardziej negatywny wpływ na strukturę gleby, dlatego warto, aby opony w rozmiarze 900/60 R32 były wyposażone w technologię IF.

Napędy gąsienicowe

Stosowanie gąsienic Zuidberg Tracks poprawia jakość gleby, podnosi wartość upraw i zwiększa bezpieczeństwo zbiorów. Niezależne badania przeprowadzone przez Wageningen University wykazały o 40% mniejsze zagęszczenie gleby gąsienicami, porównując Zuidberg Track oraz Michelin CerexBib. Zuidberg Tracks oferuje rozwiązania poprawiające flotację, przyczepność do podłoża oraz stabilność pracy maszyn rolniczych. Dostępne są różne układy gąsienic przeznaczone dla traktorów oraz kombajnów różnych marek.

Układ gąsienic „C”- nie wymaga stosowania ramy pomocniczej, a bezpieczne mocowanie odbywa się na kołnierzu koła (dla kołnierzy kół z 8 i 10 śrubami). Układ posiada wytrzymały system łożysk oraz elementy robocze pokryte poliuretanem. System gąsienic „OC” ma podobne właściwości, również nie wymaga ramy pomocniczej, ale mocowany jest bezpośrednio na osi. Układ gąsienic „F” dopasowuje się do ramy pomocniczej, a długość toru jazdy zoptymalizowana jest dla każdej maszyny.

Dla traktorów dostępne są 3 podstawowe konfiguracje ramy (mała, średnia, duża). Ramy montażowe są oczywiście specjalnie projektowane dla każdego modelu. Posiadają podwójny punkt obrotu po obu stronach, system ochrony przed przechyleniem i cechuje je wąska konstrukcja oraz ograniczona wbudowana przestrzeń, wymagana ze względu na niski punkt zwrotny. Dla wąskich traktorów producent oferuje specjalny układ gąsienic „F-L”.

Polecamy powiązane produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.