– Seria 6 stanie się flagowym modelem Zetor i wyznaczy kierunek rozwoju naszych ciągników. Dzięki zakresowi mocy od 131 do 171 KM zastąpi gamę Forterra.Mogę już potwierdzić, że trwają prace i testy nad serią 5, która pod względem wydajności dorównuje gamie modeli Proxima – mówi Róbert Harman, dyrektor wykonawczy Zetor Tractors.
Harman dodaje, że w ramach długoterminowych planów produktowych firma wprowadzi na rynek również nowe serie numeryczne ciągników odpowiadające serii Major, a także zupełnie nowy model o mocy ponad 200 KM.
Ciągniki Serii 6 będą wyposażone w czterocylindrowe silniki Deutz o poj. 4,1 l i mocy maksymalnej 171 KM przy 1900 obr./min. Normę emisji spalin Stage V zapewniają systemy SCR, DPF i zewnętrzna recyrkulacja spalin. Silniki posiadają wtrysk Common Rail, jedną turbosprężarkę oraz możliwość ustawienia stałych obrotów w dwóch poziomach.
Zastosowano nową skrzynię ZF TPT 16 Powershift, oferującą 54 biegi do przodu i 27 wstecznych. Maksymalna prędkość to 40 km/h, a wzmocniona konstrukcja pozwala na większe obciążenie tylnej osi – do 8,5 tony.
Ciągnik posiada osiową pompę tłokową (120 l/min), tylny TUZ o udźwigu 7,2 tony i przedni o 3,5 tony. Nowością jest wał odbioru mocy z czterema trybami prędkości. Komfort pracy zwiększa amortyzowana kabina z klimatyzacją, 24-calowym ekranem dotykowym i regulowaną kolumną kierownicy. Nadciśnieniowa konstrukcja ogranicza wnikanie pyłu i aerozoli.
Kilka prototypów przepracowało ponad 1000 godzin w różnych warunkach.
– Testujemy je od lata i to duży krok naprzód – mówi Tomáš Srnec, rolnik z Czech. – Zużycie paliwa przy płytkiej uprawie to tylko 7,5 l/ha.
Sprzedaż nowej Serii 6 rozpocznie się w tym roku.