Z wyglądu nowe wersje różnią się od poprzednich zmienioną maską, rurą wydechową i deską rozdzielczą, nowymi, większymi lusterkami, zmodernizowanymi błotnikami tylnymi oraz zbiornikiem paliwa (150 lub 180 l), który zintegrowano ze zbiornikiem płynu AdBlue (28 l) i umieszczono z prawej strony, i w który pomysłowo wkomponowano schodki do kabiny.
Korekty w modelach i silnikach
Podobnie jak dotychczas, pozostaną 3 wersje modelu Proxima, z tym że podstawowa będzie nosić oznaczenie CL, wyższa - GP, a najlepsza - HS. Znikną też modele „90” o mocy 87 KM, które we wszystkich wersjach zostaną zastąpione modelami „80” o mocy 76 KM, jedynymi w serii z silnikami Euro IIIB. Bez zmian pozostaną oznaczenia i moc większych modeli z silnikami Euro IV - 100 (96 KM), 110 (106 KM) i 120 (117 KM) - w wersji Proxima HS dostępnych w komplecie, w wersji GP do mocy 106 KM, a w CL - tylko 96 KM.
Ze sprawdzonych zetorowskich silników 4-cylindrowych udało się „wycisnąć” Euro IV, co uzyskano przy zastosowaniu minimum elektroniki i typowych układów oczyszczania spalin, takich jak SCR, aktywny DPF czy katalizator utleniający (DOC). Jak podaje producent, silniki Euro IV są bardziej elastyczne i wykazują niższe zużycie paliwa o nawet 15-20%. W Proximach zastosowano też nowy układ wtryskowy Vermi, ze sterowaną elektronicznie pompą mechaniczną, oraz elektroniczne sterowanie przepustnicą ręczną i nożną.
Na trzech poziomach
W nowych ciągnikach, przy zachowaniu różnic między wersjami, oparto się głównie na układach znanych z poprzednich modeli, w tym na hydraulice z pompą 60 l/min (od 1 do 4 par złączy +1 spływ) i TUZ-em o udźwigu 4,5 t (przedni 2,5 t) czy na mechanicznej przekładni 4-biegowej (30 lub 40 km/h) z rewersem mechanicznym lub elektrohydraulicznym (Proxima HS). I tak Proxima CL ma prostą przekładnię o liczbie biegów 10/2; 12/12 lub 20/4 (z biegami pełzającymi, od 100 m/h!); modele Proxima GP - przekładnię 16/16 z 2-stopniowym wzmacniaczem (powershiftem), a Proxima HS - 24/24 z 3-stopniowym powershiftem (z trybem automatycznym). Z innych rozwiązań, również przeniesionych z poprzednich modeli, zwraca uwagę funkcja Hitchtronic w hydraulice EHR Bosch (Proxima GP i HS), do automatycznej, dynamicznej regulacji TUZ i zagłębienia narzędzia, a także wyjątkowy zależny WOM, dostępny również podczas postoju.