Ciągniki wprowadzonej w roku 2013 i uzupełnionej w 2015 serii Major „z marszu” stały się jednymi z najpopularniejszych modeli, głównie za sprawą prostej konstrukcji, uniwersalności, niezawodności oraz niskich kosztów użytkowania. – W ramach rozwoju modelu spełniliśmy życzenia klientów poszukujących bardziej komfortowych rozwiązań i większej elastyczności. Nowy Major HS to wszechstronny ciągnik, który sprawdzi się zarówno w małych, jak i w średnich gospodarstwach, jak również w usługach komunalnych – wyjaśnia Robert Todl, dyrektor sprzedaży i marketingu spółki Zetor Tractors.
Nowa przekładnia
Sercem nowego Majora HS jest ten sam co w modelach CL turbodoładowany 4-cylindrowy silnik Deutz (2,9 l), z wtryskiem common rail i filtrem oksydacyjnym (DOC), dostarczający maksymalny moment obrotowy 300 Nm. Nowym elementem układu napędowego jest natomiast 3-zakresowa przekładnia o łącznej liczbie biegów 24/12 (przód/tył), wyposażona w dwustopniowy wzmacniacz momentu (Powershift) na każdym z 4 biegów, włączany pod obciążeniem. Dzięki hydraulicznemu rewersowi (PowerShuttle), bez użycia sprzęgła można również zmieniać kierunek jazdy. W nowym ciągniku elektrohydraulicznie uruchamiany jest także WOM („miękki” start) o obrotach 540/1000 (ale bez opcji E), który tradycyjnie ma również obroty zależne.
Do 40 km/h wzrosła prędkość maksymalna, a z kolei minimalna zmalała do 0,5 km/h (przy znamionowych obrotach silnika). Poza tym w zakresie roboczym od 4 do 12 km/h Major HS oferuje 6 biegów. Powiększony z 80 do 120 l zbiornik paliwa zapewnia dłuższą pracę bez tankowania. Ciągnik dysponuje również mechanicznie sterowaną hydrauliką z większą liczbą szybkozłączy (do 6+1), z podnośnikiem o większym udźwigu (33 kN/3365 kG), z regulacją pozycyjną i siłową oraz z płynną regulacją opuszczania i funkcją blokowania w transporcie. W opcji jest oczywiście przedni WOM (1000 obr./min) i TUZ (11 kN/1121 kG).
Więcej komfortu
Przestronną, lepiej wyciszoną i dobrze przeszkloną (okno dachowe) kabinę zapewniającą optymalną widoczność wyposażono w nową kolumnę kierownicy regulowaną w dwóch płaszczyznach (CL w jednej), nową deskę rozdzielczą z cyfrowym wyświetlaczem oraz wyższy i wygodniejszy amortyzowany fotel z podłokietnikami i poziomą regulacją. Pracę ułatwiają ergonomicznie rozmieszczone elementy sterowania. Major HS ma także składane siedzenie dla pasażera i więcej miejsca do przechowywania podręcznych przedmiotów. Osiem świateł roboczych pozwala efektywnie pracować również w nocy.
Dzięki skręcanym przednim błotnikom Major HS zyskał też na zwrotności, oferując promień skrętu na poziomie 3,9 m. W ramach przystosowania m.in. do produkcji zwierzęcej ciągnik jest oferowany również z ładowaczem czołowym Zetor System.